וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גופים כפולים במערכת הביטחון זוכים לחסינות מקיצוץ"

15.8.2012 / 8:25

הגורם הבכיר במשרד האוצר טוען כי התייעלות משרד הביטחון לא התקדמה, וכי "יש עוד המון במה לקצץ". היועץ הכספי לרמטכ"ל יציג היום את צעדי ההתייעלות בצה"ל ובמשרד הביטחון

צילום: משרד הבטחון

(דברים שאמר מנכ"ל משרד הביטחון אמש)

לקראת הדיון הצפוי היום (רביעי) בממשלה בנוגע לתקציב הביטחון, טוענים במשרד האוצר כי למרות ההצהרות על התייעלות וחיסכון בתקציב הביטחון, ישנה עדיין כפילות בין גופים בצה"ל ובמשרד הביטחון, שנהנים מחסינות מפני חרב הקיצוצים. זאת, למרות העבודה שמדובר בבזבוז כספי ציבור. גורם בכיר במשרד האוצר נתן כדוגמא את הפרקליטות הצבאית והמחלקה לייעוץ המשפטי במשרד הביטחון.

"יש המון עוד במה לקצץ, וההתייעלות לא באמת התקדמה. השימוש ביישום תכנית מקנזי (תכנית ההתייעלות של משרד הביטחון – א.ב) הוא בדיחה. לא כולה מיושמת ולא כולה ראויה ליישום", ציין הגורם הבכיר. "יש חלקים שלמים בצה"ל שלא התייעלו, ולכן הגיע הזמן לחתוך כי הכסף הזה נדרש כמו אוויר לנשימה במקומות אחרים במשק".

"המערכת לא מבקשת תוספת ולו של שקל אחד"

בתגובה לכך נמסר ממשרד הביטחון כי היועץ הכספי לרמטכ"ל, וראש אגף התקציבים במשרד הביטחון, תא"ל ראם עמינח יציג היום בישיבת הממשלה את צעדי ההתייעלות וניהול המקורות התקציביים לטובת התעצמות מערכת הביטחון בשנים 2008-2012, העומד על 9.4 מיליארד שקלים. לדברי עמינח, פעולות אלו ננקטו בהתאם ליעדי ועדת ברודט, שקבעה כי מערכת הביטחון צריכה להתייעל בעשרה מיליארד שקלים בחומש הראשון, ו-20 מיליארד שקלים בחומש השני.

עמינח צפוי להציג היום את תהליכי ההתייעלות, החיסכון והקיצוצים שמקיימים צה"ל ומשרד הביטחון בתחום המשקים, הרכש וכוח האדם, שלטענתו צפויים להביא עד שנת 2017 לחיסכון והתייעלות בהיקף של יותר מ-30 מיליארד שקלים.

"למרות טענות האוצר, המערכת אינה מבקשת תוספת ולו של שקל אחד, אלא אך ורק את יישום מתווה התקציב הריאלי שנקבע בוועדת ברודט לאחר מלחמת לבנון השנייה, ואושר בממשלה ובקבינט", נמסר ממשרד הביטחון.

עוד הוסיף גורם בכיר במשרד הביטחון: "למשרד האוצר יש דף מסרים קבוע שראוי שיתעדכן במציאות. משרד הביטחון איחד את אגף הבינוי עם היחידות השונות בצבא. שטייניץ בעצמו הציג לפני חצי שנה את השקיפות של צה"ל ומערכת הביטחון והתגאה בכך, ושר הביטחון, אהוד ברק, נכנע לו בסוגיה הזו. בנוגע לגיל הפרישה, סוכם כבר לפני שנתיים שגיל הפרישה יעלה מגיל 42 ל-50".

גנץ יציג את הפרויקטים בצה"ל לשרים

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, יגיע היום לדיון בפני הממשלה, במטרה להציג לשרים חלופות שונות להתמודדות עם התקציב המוגבל שיוצב בפני מערכת הביטחון. לוואלה! חדשות נודע אתמול כי הרמטכ"ל לא מתכוון לדבר על גובה התקציב והעלויות הכלכליות, אלא להציג את האיומים ומספר אפשרויות למענה המבצעי, בציפייה שהשרים יבחרו ביניהן, ויבחרו גם על מה לוותר. לדברי גורם המצוי בפרטים, "הרמטכ"ל מתכוון לגלגל את האחריות לממשלה. הבחירה תהיה בידיה".

הרמטכ"ל יציב בפני השרים את שורת הפרויקטים הצבאיים המצריכים השקעה כספית. בין היתר, יעלה גנץ שאלות קריטיות לגבי קצב ייצור טנק מרכבה סימן 4 בישראל, לרבות רכישת מערכת ההגנה "מעיל רוח", וכן לגבי רכישתם של כלי תובלה חדשים וכלי טיס בלתי-מאוישים. זאת, לעומת הצטיידות במטוסים מאוישים נוספים, רכישת טייסת נוספת של מטוס העתיד F-35, תותח עתידי לחיל התותחנים, בניית אוגדות ויחידות חדשות מול האיומים החדשים, בהם מצרים, וכן מידת ההשקעה באגף המודיעין ובמערך הסייבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully