וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פי 6 ממהירות הקול: נערך מבחן למטוס המהיר בעולם

האם בקרוב נוכל ליהנות מטיסה טראנס-אטלנטית בפחות משעה? נסא"א ערכה ניסוי במטוס שאמור להגיע למהירות של שישה מאך - פי שישה ממהירות הקול. "מנסים להשתפר מאז האחים רייט"

נאס"א וחיל האוויר האמריקאי ערכו אתמול (שלישי) ניסוי במטוס Waverider מדגם X-51A שתוצאותיו טרם פורסמו, אך הצלחת הניסוי עשויה להוביל לפריצת דרך בעולם הטיסות הטרנס-אטלנטיות, ולהביא לכך שהן יארכו כ-60 דקות או פחות.

המטוס עוצב כך שהוא יכול להגיע למהירות גבוהה פי חמישה ממהירות הקול (6 מאך) – על ידי שימוש במנוע מיוחד שמשתמש באוויר הקיים סביב המטוס כדי לשרוף את הדלק הסילוני שלו. הוא מציג, בנוסף, סוג חדש של מערכת הגנה תרמית הדומים לאלה המשמשים את מעבורות החלל של נאס"א.

אחד הניסויים הקודמים של המטוס

הרעיון לכלי הטיס המהיר נהגה בשנת 2004, והניסוי הראשון בו נערך ב-2009, ובניסוי נוסף ב-2010 הוא הצליח להשיג מהירות המתקרבת ל-5 מאך, אך הצליח לרחף במשך 140 שניות בלבד.

"הצלחה של הניסוי היא כמו לעבור ממטוס פרופלור למטוס סילון", אמר רוברט א. מרסייר, סגן מנהל אגף הטכנולוגיה במעבדת המחקר של חיל האוויר האמריקאי באוהיו. "מאז האחים רייט אנחנו מנסים לשפר את התעופה ולהפוך את הטיסה למהירה ובטוחה יותר".

לקריאה נוספת:
צפו בניסוי: מטוס העתיד של חיל האוויר מטיל פצצה
צפו: התרסקות מטוס בארה"ב מנקודת המבט של הטייס
מוכנים לתקיפה? תאונת תדלוק אווירי שנייה בחודשיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully