וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל התייקרות הלחם: מבצע חלוקת מצות לנזקקים

קובי דוד

14.8.2012 / 11:48

בעקבות עליית מחירי הלחם שתקשה על משפחות קשות יום, ארגוני חסד בצפון יחלו במבצע איסוף מצות וחלוקתן. הרבנים: "במציאות שמכתיבה הממשלה, לא נותרה לנו ברירה"

התייקרות מחיר הלחם שבפיקוח בשיעור של 6.53% החל מהבוקר (שלישי) תגרום ככל הנראה למשפחות רבות בארץ, להפסיק לרכוש את המוצר הבסיסי לילדיהן - לחם אחיד פשוט. בניסיון לספק מענה למצוקה, הוחלט על מבצע איסוף המצות שנותרו מפסח, שיחולק למשפחות קשות יום בצפון הארץ.

מבצע איסוף חבילות המצות שיתקיים בטבריה, צפת ובית שאן, אותו יזמו רבנים מאזור הצפון, אמור לספק מענה למשפחות מרובות ילדים, שאין באפשרותן לקנות מספר כיכרות לחם בכל בוקר מחדש. הרבנים העומדים מאחורי היזומה מפעילים עמותות חסד במהלך כל ימות השנה, ומספקים למשפחות רבות ממצב סוציו-אקונומי נמוך סל מוצרי מזון מדי שבוע.

יוזמי המבצע מציינים כי האיסוף יתבצע בצורה דיסקרטית, מדלת לדלת, על מנת לא שלפגוע ברגשותיהם של אותן משפחות הזקוקות למוצר היסוד. "לא נותרה לנו ברירה", סיפר בכאב אחד הרבנים מבית שאן, הלוקח חלק בפרוייקט. "אנחנו לא מתגאים בזה. העיקר שאנחנו מוצאים פתרונות יצריתיים להשביע את הרעב שלנו".

תהליך הכנת מצות: מיון המצות ובדיקה שאף אחת לא נשברה. עומר מירון
"העיקר שאנחנו מוצאים פתרונות יצירתיים להשביע את הרעב"/עומר מירון

לדבריו, הגזרות הקשות של ממשלת ישראל לא מאפשרות למשפחות רבות בצפון לנהל אורח חיים רגיל. "מדובר במשפחות מרובות ילדים שצריכות להאכיל את ילדיהן בכל בוקר מחדש. לצערי, אם אנחנו לא נעזור לעצמנו אף אחד לא יעזור לנו. במציאות שמכתיבה ממשלת ישראל, מחיר הלחם הפך להיות מוצר המיועד לעשירים בלבד".

"אין להם כבר ממה להתבייש"

בתוך כך, בנוסף לכך זינוק מחיר הלחם האחיד ל-5.24 שקלים לכיכר, גם מחיר החלה יעלה ל-5.72 שקלים. קיים חשש גדול בקרב חלקן של המשפחות הנזקקות, שכאשר יגיע סוף השבוע, לא יוכלו לרכוש מספר חלות כדי לקיים את מצוות השבת ולקדש על הלחם.

"החלות הן מצרך חשוב לכל משפחה יהודית מסורתית בערבי שישי, אנחנו נתקשה לחלק חלות לכל המשפחות הזקוקות לכך", ציין רב מקובל מהעיר צפת המתנדב בעמותת חסד. "ממשלת ישראל פוגעת בשכבות החלשות של החברה. התייקרות הלחם מצביעה על ניתוק מוחלט של ממשלת ישראל מאזרחיה". הרב שהתחיל באיסוף המצות ציין כי, "משפחות רבות הביעו את רצונן לקבל חבילות מצות כדי לשרוד את המצב הכלכלי הקשה אליו נקלעו. אין להם כבר ממה להתבייש".

יו"ר השדולה לערכים יהודים, עופר כהן, שהצטרף למבצע הוסיף כי "אני מודע למצבם של השכבות החלשות בערי הצפון. המציאות מאוד עגומה, לא רק שאנשים נאלצים לאכול מצות במקום לחם, אלא גם אוכלים מקופסאות שימורים שפג תוקפן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully