וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התייקרות הלחם - פגיעה בבטן הריקה של החלשים"

פנחס וולף

13.8.2012 / 17:10

העלייה הצפוייה במחיר הלחם שבפיקוח התקבלה בזעם בכנסת. "ממשלה שלוקחת מכל יד ומכל פה", אמר יו"ר קדימה. "נתניהו לא יכול להמשיך ולהסתתר מאחורי סיסמאות", הוסיף ח"כ פרץ

במערכת הפוליטית מתחו היום (שני) ביקורת חריפה על העלאת מחיר הלחם שבפיקוח בשיעור של 6.53%. "העלאת מחיר הלחם - פגיעה בבטן הרכה והריקה של השכבות החלשות", תקף יו"ר האופוזיציה שאול מופז. "לאחר שסיפסרה בביטחון הלאומי והימרה על גורל האזרחים, עברה הממשלה לכרסם גם בביטחון התזונתי. זו ממשלה שלוקחת מכל יד, ומכל פה. ממשלה ללא חמלה וללא דרך - ממשלת אסון חברתית".

המוצרים שמחירם יעלה הם הלחם האחיד והלחם הלבן שיעלו 5.24 שקלים לכיכר והחלה שתעלה 5.72 שקלים. הלחם הפרוס והארוז יעלה 7.87 שקלים ואילו הלחם הלבן הפרוס והארוז יעלה 6.99 שקלים.

"הממשלה האנטי חברתית ביותר מכה שוב בפרצופם של החלשים והמוחלשים, הוסיף חבר הכנסת נחמן שי (קדימה). "ההחלטה לייקר את הלחם מייצגת התעלמות בוטה מצרכיהם של מי שידם אינה משגת לפנק את תפריטם היומי במוצרי מזון מעולים. כבר אין לחם ואין שעשועים".

"הממשלה מצפצפת על האזרח הפשוט"

"ממשלת נתניהו מצטיינת בפגיעה בשכבות החלשות", טען חבר הכנסת שלמה מולה. "היא מוכיחה זאת שוב ושוב בסדרי העדיפויות המעוותות שלה. מצפצפת על האזרח הפשוט ומנסה להסיט את הדיון על הנושאים החברתיים והבוערים ועל פטפטת בנושא אירן. הלחם הוא מוצר בסיסי שכל משפחה ממוצעת בישראל צורכת ומן הראוי היה שלפחות את זה לא היו מייקרים. אך כמו תמיד אצל נתניהו הכלבים נובחים והשיירה עוברת".

גם חבר הכנסת עמיר פרץ (העבודה) ביקר את המהלך. "ראש הממשלה לא יכול להמשיך ולהסתתר מאחורי סיסמאות. כמו שהוא יודע להטיל גזרות, עליו למנוע את עליית מחירי הלחם שהיא בבחינת זריית מלח על פציעהם הפתוחים והכואבים של מעמד הביניים והשכבות החלשות".

ההחלטה ספגה ביקורת גם בתוך הקואליציה. "אני קורא לראש הממשלה ולשר האוצר שלא לעלות את מחירי הלחם", אמר חבר הכנסת משה מוץ מטלון (ישראל ביתנו). "ההפך הוא הנכון - יש להוריד את המע"מ על מוצרי יסוד ולהימנע מפגיעה בשכבות החלשות ובמעמד הביניים".

לקריאה נוספת
מחיר הלחם בפיקוח יעלה ב-6.53%
התעשיינים על עליית הדלק: "קרובים לשבירת גב הגמל"
השמאי הממשלתי: מחירי הדירות ממשיכים לעלות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully