וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שערורייה בוותיקן: עוזר האפיפיור מואשם בגניבה

13.8.2012 / 18:15

העוזר מואשם בכך שהדליף מאות מסמכים מסווגים וגנב המחאה על סך 100 אלף דולרים מהאפיפיור. על פי הדיווחים, העוזר טען כי רצה "לחשוף את הרוע והשחיתות בכנסייה"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן דוד

סערה בוותיקן: עוזרו של האפיפיור, שנעצר כבר בחודש מאי האחרון, הואשם היום (שני) בגניבה בנסיבות מחמירות. על פי התביעה, הוא הדליף מאות מסמכים רגישים מתוך משכנו האישי של האפיפיור, וגנב ממנו המחאה על סך 100 אלף דולרים. כמו כן, הואשם אדם נוסף בסיוע להדלפה.

פאולו גבריאל, אחד מעוזריו האישיים הקרובים ביותר של האפיפיור בנדיקטוס ה-16, נעצר בחודש מאי בחשד שהדליף מאות מסמכים מסווגים מתוך הוותיקן לעיתונאי איטלקי. לאחר מכן הוחזק במעצר בוותיקן במשך כחודש, עד ששוחרר בתנאים מגבילים למעצר בית. הפרשה הרעידה את אמות הסיפים של הכנסייה הקתולית, והיא אף עשויה להשפיע על מינוי האפיפיור הבא.

גבריאל פעל, על פי הדיווחים, מתוך רצון "לחשוף את הרוע והשחיתות הסובבים את הכנסייה", ומתוך תחושת שליחות בשם "הרוח הקדושה". המסמכים הכילו פקסים, ניירות אישיים ומכתבים, ובהם נמצא גם מכתב בו בכיר בוותיקן מביע חששות מפני שחיתויות רבות במקום. האדם שעל פי החשד עזר לגבריאל, קלאודיו סקיאפלטי, יואשם בסיוע, אך אינו נמצא במעצר, כך לפי דובר הוותיקן, פדריקו לומברדי.

עוזרו האישי של האפיפיור, פאולו גבריאל, החשוד בהדלפת מסמכים רגישים מאי 2012. רויטרס
בנדיקטוס ה-16 ועוזרו הקרוב פאולו גבריאל, משמאל למטה/רויטרס

בחקירתו סיפר גבריאל לחוקריו כי בשלב מסוים לאחר שהחל להעתיק את המסמכים, הוא "הגיע לשלב בו לא הייתה דרך חזרה" כהגדרתו. "הייתי משוכנע שיצירת הלם, אולי באמצעות התקשורת, יוכל להיות דבר בריא שיחזיר את הכנסייה למסלול הנכון".

עונשו המקסימלי של גבריאל עשוי להגיע לשש שנים בכלא. דובר הוותיקן הסביר כי האפיפיור יוכל להתערב בחקירה בכל שלב ואף לחנון את גבריאל. בשלב זה, החקירה עדיין נמצאת בעיצומה, וייתכנו מעצרים נוספים.

עוד בנושא
אפס בהתנזרות: התפטר בישופ שצולם עם אישה בביקיני
"האקדח המעשן": הוותיקן הורה להשתיק התעללות
מבוכה בוותיקן: בספר חדש אושר השימוש בקונדומים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully