וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה בוותיקן: בספר חדש אושר השימוש בקונדומים

הוותיקן גילה לתדהמתו כי עקב טעות בתרגום, מספר חדש על אורחות הכנסייה הקתולית השתמע כי היא מתירה שימוש באמצעי מניעה. בוותיקן מיהרו להסביר את הטעות ולהורות על גניזת הספרים

לאחר התבטאויות מבלבלות רבות בנושא, הכנסייה הקתולית שוב נקלעת למבוכה: כ-30,000 עותקים של ספר חדש על הלכותיה עומדים להיגנז, לאחר שהתגלה כי עקב טעות בתרגום, מהמהדורה האיטלקית של הספר השתמע כי הכנסייה שינתה את אורחותיה והיא מאשרת שימוש באמצעי מניעה.

הספר שיצא לאור ביום רביעי נכתב במקור בגרמנית ותורגם ל-113 שפות. בין היתר צוינה בו השאלה – "האם זוג קתולי רשאי לתכנן את גודל משפחתו על ידי הגבלת ההתעברויות?". התשובה שנכתבה בטקסט המקורי הייתה חיובית, אולם הסבירה כי הזוג רשאי להגביל את הילודה רק ב"אופן טבעי" – כלומר לבחור מתי לקיים יחסי מין על פי מחזור הביוץ של האישה.

אולם, במהדורה האיטלקית השאלה תורגמה בפשטות לנוסח –"האם זוג קתולי רשאי להשתמש באמצעי מניעה"?. בתרגום התשובה נאמר כי הכנסייה אכן מאשרת שימוש בהם.

כזכור, בחודש נובמבר לאחר מספר הודעות מבלבלות שיצאו בנושא, קבע הוותיקן סופית כי השימוש בקונדומים מותר לגברים ולנשים כאשר הוא נועד למנוע הדבקה של נגיף האיידס. האפיפיור בנדיקטוס ה-16 אמר אז כי השימוש בקונדום מותר במקרים מסוימים, ונתן לדוגמה מקרה של זונה ממין זכר האחראי לאי-הפצת מחלתו ללקוח. מומחי אתיקה המקורבים לוותיקן ביקשו להדגיש כי העמדה החדשה לא מעודדת, חלילה, שימוש באמצעי מניעה, אלא רואה בהם כ"רע במיעוטו", לעומת הפלות או הפצת נגיף האיידס.

אמירה זו היוותה מהפכה של של ממש בעמדת האפיפיור - לפני כשנתיים אמר בנדיקטוס ה-16 דווקא במהלך ביקור באפריקה, כי השימוש בקונדומים לא יכול למנוע את התפשטות האיידס, והוא אף יכול להחמיר את המצב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully