וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ההגנה המצרי החדש: מקושר לארה"ב, תמך במפגינים

ניר יהב

13.8.2012 / 17:20

הגנרל עבד אל-פתאח חליל סיסי שמחליף את טנטאווי הוא החבר הצעיר ביותר מבין 19 חברי המועצה הצבאית העליונה במצרים. התפרסם כשהודה ש"בדיקות בתולין" נערכות למפגינות שנעצרו

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

שר ההגנה החדש, הגנרל עבד אל-פתאח חליל סיסי, נכנס לנעליים גדולות מאד. מי שכיהן כראש המודיעין הצבאי מחליף את הגנרל מוחמד חוסיין טנטאווי, שכיהן בתפקיד 22 שנים ונחשב בשנה וחצי האחרונות לאיש החזק במדינה. גורמים בממשל האמריקאי אמרו היום כי לגנרל סיסי (דרגתו הרשמית היא "פריק-אול" – המקבילה לפידרמרשל - נ.י) יש קשרים הדוקים וארוכי-שנים עם ארה"ב ולפיכך הביעו תקווה כי סיסי ימשיך לנקוט בקו דומה לזה של קודמו.

השבעת שר ההגנה החדש של מצרים, הגנרל עבד אל-פתאח חליל סיסי. רויטרס
השבעתו של עבד אל-פתאח חליל סיסי ובכירים נוספים/רויטרס

עבד אל-פתאח חליל סיסי, 58, הוא החבר הצעיר ביותר מבין 19 חברי המועצה הצבאית העליונה במצרים. הוא החל את שירותו הצבאי בחיל הרגלים, והתקדם בסולם הדרגות עד שמונה לראש מטה פיקוד הצפון ולמפקד פיקוד הצפון. תפקידו האחרון היה מפקד המודיעין הצבאי. בעקבות המהפכה ב-2011 מונה סיסי לחבר במועצה הצבאית העליונה. בניגוד ליתר חברי המועצה, סיסי נמנע מלהתראיין לכלי התקשורת.

סיסי זכה לפרסום ציבורי כשהיה המפקד הראשון שהודה כי בבתי הכלא במצרים נערכות "בדיקות בתולין" למפגינות שנעצרו, במטרה להדוף האשמות שחיילי הצבא אונסים עצורות. בדיקות אלו עוררו סערה גדולה ברחבי העולם. הוא גם היה הראשון להכריז בגלוי על כך שכוחות הביטחון חייבים לשנות את התנהגותם כלפי המפגינים. הוא הבהיר כי יש הוראות שלא לעשות שימוש באלימות נגד המפגינים ויש להגן על עצורים מפני יחס רע. בנוסף הבטיח כי הצבא לא יעצור נשים.

העיתונאי המצרי תאופיק עכאשה, הנחשב לאחד המזוהים עם משטרו של מובארק, האשים בעבר את סיסי בהשתייכות לתנועת האחים המוסלמים. בדברים שאמר באחת מתכניותיו בערוץ המצרי "אל-פראעין" טען עכאשה כי הנשים במשפחתו של סיסי עוטות רעלה. המועצה הצבאית הכחישה את הדברים בתוקף ואמרה כי זו עלילה שקרית. סיסי עצמו לא התייחס להאשמותיו של עכאשה. עם מינויו אתמול לתפקיד שר ההגנה התעוררו השמועות מחדש.

לפני כמה ימים השתתף סיסי בדיון עם ראשי המפלגות במצרים בנושא הפיגוע בסיני והתגובה המצרית לפיגוע. עדי ראייה סיפרו לכלי תקשורת במצרים כי סיסי ניתח עבור המשתתפים את המצב הביטחוני בסיני ופירט על הלחימה המתנהלת שם באופן מעורר התפעלות. אחד הבודדים, אגב, שניבאו את מינויו של סיסי לתפקיד שר ההגנה היה הפעיל הפוליטי ממדוח חמזה ש"צייץ" לפני כמה שבועות בחשבון הטוויטר שלו שסיסי ימונה לשר ההגנה בממשלה החדשה. לא ברור על מה הסתמך חמזה בהערכתו, אך מסתבר שהיא הייתה מדויקת.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully