וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"וושינגטון פוסט": ארה"ב בוטחת בהנהגת הצבא המצרי

בכירים אמריקאים אמרו לעיתון כי בבית הלבן הביעו ביטחון ביחסים עם שר ההגנה המצרי החדש, עבד אל-פתאח א-סיסי. החשש הוא מפני סגנו החדש של מורסי, העלול לפגוע בחוקה המצרית

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

העיתון "וושינגטון פוסט" דיווח הלילה (שני) כי גורמים בממשל האמריקאי הביעו ביטחון במערכת היחסים הקיימת בין הצמרת הביטחונית במצרים לבין ארצות הברית, על אף החלטת הנשיא המצרי, מוחמד מורסי, להדיח את בכירי הצבא. הפרשן הבכיר של העיתון, דיוויד איגנשיוס, כתב בטור שפרסם כי בוושינגטון מאמינים ששר ההגנה החדש של מצרים, הגנרל עבד אל-פתאח א-סיסי, ישמור על קשריו הטובים עם גורמי הביטחון בארצות הברית, לאור יחסיו עמם במסגרת תפקידו הקודם כמפקד המודיעין הצבאי. עד כה, ארצות הברית לא פרסמה את תגובתה הרשמית למהלך המפתיע של מורסי.

בעוד גורמים בישראל הביעו תדהמה מהודעת הנשיא המצרי, לפיה החליט להדיח מתפקידם את שר ההגנה, מוחמד חוסיין טנטאווי - מי ששלט במצרים בפועל בימים שלאחר המהפכה, ואת הרמטכ"ל, סמי חאפז ענאן, נדמה כי בממשל האמריקאי לא מתרגשים מההודעה המפתיעה. לפי הדיווח בעיתון האמריקאי, בבית הלבן רואים את הדחת הצמרת הצבאית במצרים כחלק מחילוף בין-דורי של ההנהגה בקהיר, שחלקה הפכה לא פופולרית לאחר ההפיכה העממית שגרמה להדחת חוסני מובארק.

חשש מפגיעה בחוקה המצרית

בכירים אמריקאים הכחישו את השמועות לפיהן שר ההגנה החדש של מצרים, א-סיסי, הוא איסלמיסט שמקיים קשרים חשאיים עם תנועת האחים המוסלמים. הגורמים ציינו כי מחליפו של טנטאווי מוכר היטב בקרב מפקדי הצבא האמריקאי, כיוון ששהה תקופה ממושכת בארצות הברית במסגרת תפקידו במודיעין הצבאי.

בניגוד להערכות כי שר ההגנה החדש של מצרים לא יעורר בעיות ביחסים עם ארצות הברית, הבכירים האמריקאים הביעו חשש דווקא מהמינוי של השופט בדימוס מחמוד מכי, לסגן הנשיא. על פי הדיווח בעיתון, החלטת מורסי לבטל את התיקון לחוקה שכפתה עליו המועצה הצבאית העליונה, יחד עם מינויו של מכי, עלולים לפגוע בחוקה המצרית וליצור בה שינויים מרחיקי לכת דרך הפסיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully