וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלילה: גשם של מטאורים ייראה בשמי הארץ

מטר המטאורים שהחל אתמול יימשך גם הלילה וניתן יהיה לראות אותו בעיקר במקומות פתוחים הרחק מאורות הערים. מדובר בתופעה שמתרחשת מספר פעמים בשנה ושמגיעה לשיא בחודש אוגוסט

צאו מהעיר והרימו את ראשכם למעלה: החל מחצות הלילה (שבת) ומחר ניתן יהיה לחזות במטר של מטאורים בשמי הארץ. התופעה, שמתרחשת מספר פעמים בשנה, החלה כבר אתמול, והיא תגיע לשיאה מחר. את המטר ניתן לראות מנקודות רבות ברחבי הארץ, ואין צורך במשקפות או בעזרים מיוחדים.

"היום בלילה החל מסביבות השעה חצות וגם מחר, נוכל לראות למשך כמה שעות מטאורים בקצב של אחד בכל כמה דקות", הסביר יושב ראש האגודה הישראלית לאסטרונומיה, ד"ר יגאל פת-אל. הוא הוסיף כי למרות שהתופעה תגיע לשיאה מחר בצהריים, שעה שאינה מתאימה לצפייה במטר, בשעות הערב עדיין נוכל לצפות במטאורים הנופלים, אם כי בקצב איטי יותר מאשר היום.

שתפו אותנו בתמונות שלכם מגשם המטאורים ואנחנו נפרסם

מטר מטאורים. AP
"מטאורים הם למעשה חלקיקי אבק שנלכדים באטמוספרה של כדור הארץ"/AP

"מטאורים הם למעשה חלקיקי אבק שנלכדים באטמוספירה של כדור הארץ", הסביר פת-אל, "מה שקורה הוא שנוצר מסלול של האבק הזה והוא גורם לתופעה אותה מכנים 'כוכבים נופלים'". לדברי פת-אל, התופעה מתרחשת באופן קבוע מספר פעמים בשנה, אם כי אחת לשנה, באוגוסט, מתרחש השיא בו ניתן לראות כמות גדולה של מטאורים.

באשר למיקום המומלץ לצפייה באירוע, ממליץ ד"ר פת-אל "להגיע למקום חשוך הרחק מאורות העיר. אין צורך במשקפת". מחר ייערכו גם מספר פעילויות בנושא בהן הסברות והדרכות, וכמובן גם תצפיות, במצפה רמון, בפארק תמנע, ובמרכז אילן רמון בגלבוע.

לקריאה נוספת
מחכים למטאורים: "אפשר יהיה לראות כדורי אש"
מטר מטאורים נרחב ייראה הלילה? "לא לפתח ציפיות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully