וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחכים למטאורים: "אפשר יהיה לראות כדורי אש"

מטר המטאורים שיבעירו הלילה את השמים, יכלול ככל הנראה גם כדורי אש, הבוהקים יותר מכוכבי שביט "רגילים". כדי לחזות במטר המרהיב, שיגיע לשיאו בין 02:00 ל-05:00 לפנות בוקר, מומלץ לצאת לחיק הטבע

חופה של כוכבים: הלילה (חמישי) יחלוף מעל ארצנו מטר מטאורים. באזור הדרום יתקיימו מספר אירועים לצפייה משותפת במטר היפהפה שצפוי להתחיל בשעה 23:30 ויגיע לשיאו בין השעות 05:00-02:00 לפנות בוקר.

מנהל מצפה הכוכבים של מכון ויצמן, האסטרונום אילן מנוליס, סיפר לוואלה! חדשות על המטר הצפוי. לדבריו, "מההיבט הפיזיקלי, מטר המטאורים הזה, כמו כל מטר, מתרחש כאשר כדור הארץ, במסלולו סביב השמש, פוגש נחיל של חלקיקים קטנים שחודרים לאטמוספירה שלו במהירות גבוהה ונשרפים במעבר שלהם כתוצאה מהחיכוך הגדול שנוצר. הם בגודל של החלקיקים בעשן של הסיגריות. למרות המהירות העצומה שבה הם נעים בחלל ומהירות הסיבוב של כדוה"א. התוצאה היא שהבעירה שלהם באטמוספירה מייצרת את האפקט הזה שאנחנו קוראים לו מטאור או כוכב נופל".

מנוליס הסביר כיצד נוצרו החלקיקים ואמר כי "יש מספר כוכבי שביט שמקיפים את השמש, אבל המסלולים שלהם שונים. יכול להיות מצב שבמסגרתו המסלול של כדוה"א מצטלב במסלול כוכב השביט. כוכבי השביט משילים מעליהם 4% מהמסה שלהם בכל מעבר ליד השמש, ולכן, ומאחר ויש להם גם אבק של לחות בתוך הקרח, אנחנו (כדוה"א) חודרים לתוך שובל החלקיקים שנשארו מאחור באחד המעברים של השביט".

מנוליס הסביר כי לצורך הצפייה במטר אין צורך בציוד מיוחד וכי רצוי לצפות בו במקום פתוח הרחוק מאורות יישובים. לדבריו, "אין צורך בשום מכשיר. העיניים שלנו הם המכשיר הטוב ביותר. ככל שאנחנו משתמשים במכשירים, כך התצפית פחות טובה כי שדה הראייה קטן. חובה לצאת ממקומות עירוניים משום שאורות העיר גורמים לכך שרקע השמיים יהיה בהיר, והיות שחלק מהמטאורים הללו מאוד חיוורים, לא נראה אותם כלל. לכן מומלץ לרדת למדבר או לעלות להר גבוה רחוק מיישוב שהאורות שלו יכולים להפריע".

כדורי אש בשמיים

מנוליס סיפר כי המטר בו נחזה הלילה חוזר מדי שנה כמעט באותו תאריך. לדבריו, "המטר הזה, 'מטר הפרסאידים' שנקרא כך משום שהוא מגיח מקבוצת פרסאוס, חוזר מדי שנה באותו תאריך בו כדור הארץ פוגש את חלקיקי האבק".

לדבריו, "יש דיווחים בשבוע האחרון מכל מיני מקומות בעולם שנראים מטאורים מאוד בהירים. אנחנו קוראים לזה 'בולידים', כדורי אש. החלק שמגיע עכשיו מכיל הרבה כדורי אש שהם חלקיקים גדולים יותר. אם זה יימשך גם הלילה, צפוי לנו מטר יפה מאוד. בנוסף, אין לנו ירח הלילה וזה טוב כי זה יכול להפריע בתצפית המטאורים".

צפיות משותפות במטר ייערכו במספר אזורים בדרום הארץ. בפארק תמנע תיערך צפייה שארגנו המועצה האזורית חבל אילות והאגודה הישראלית לאסטרונומיה, ולמקום צפויים להגיע מאות בני אדם. במצפה רמון צפויים שני אירועים, אחד יתקיים במגרש הכדורגל של מצפה רמון, ואילו השני יתקיים ב"צל מדבר" ויהיה בתשלום. בנוסף, מצפה רמון וכביש 40 יוחשכו לגמרי מהשעה 22:00 על מנת לאפשר תצפית מיטבית בתופעה.

לקראת המחזה המרהיב, דובר צה"ל ביקש להזכיר כי הכניסה לאזורים המשמשים כשטחי אימונים של צה"ל אסורה ומסוכנת. "בטרם היציאה אל השטח, יש לבדוק היטב עם הגורמים המוסמכים את מסלול הטיול ולנהוג על פי שלטי האזהרה הפזורים בשטח", נמסר.

(עדכון ראשון: 12:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully