וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה”ב: ”יש לנו עיניים בתכנית הגרעין האירנית”

בעוד בישראל מתריעים מפני התקדמות מהירה של אירן לקראת השגת נשק גרעיני, מבקש הבית הלבן להרגיע את הרוחות ומבהיר כי יש לו יכולות מודיעיניות לזהות התקדמות בתכנית

הבית הלבן אמר אתמול (שישי) כי המודיעין האמריקאי יוכל להבחין בהאצת תכנית הגרעין האירנית במידה ותתרחש. "יש לנו עיניים ויכולת לראות את ההתפתחויות בתכנית", אמר דובר הבית הלבן ג'יי קרני. "אנחנו בטוחים שנוכל לזהות צעד פורץ דרך של אירן בדרך להשגת נשק גרעיני", הוסיף.

"אנחנו מאמינים כי יש עוד זמן ומרחב לטפל בנושא", אמר קרני. קרני התייחס לסנקציות הכלכליות המוטלות על אירן ואמר כי "זוהי הדרך הטובה ביותר לוודא שאירן לא תשיג נשק גרעיני. אנחנו לא מורידים אף אופציה מהשולחן ואנחנו מתייעצים עם בעלות בריתנו באופן רציף בנושא".

דבריו של קרני אינם תואמים את עמדתו של שר הביטחון אהוד ברק. בראיון לרשת ב', התייחס ברק לדיווח בעיתון "הארץ" לפיו נשיא ארה"ב, ברק אובמה, קיבל לאחרונה דו"ח הערכת המודיעין הלאומית המזהיר כי חלה בתקופה האחרונה התקדמות של טהרן בכל הקשור להיבטים הצבאיים של תוכנית הגרעין. "ככל הנראה, יש דו"ח של רשויות המודיעין האמריקאיות, וככל שידוע לנו, הוא מקרב מאוד את ההערכה האמריקאית אל שלנו מול הערכות קודמות אמריקאיות, והוא הופך את הנושא האירני ליותר דחוף, ודאי וברור", אמר ברק. ברק אף הוסיף כי התקדמותה של אירן לקראת נשק גרעיני מפחיתה את הביטחון שישראל תדע את הדרוש לה בזמן אודות התקדמותה של אירן לכיוון הגרעין.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שב ותקף אף הוא את הניסיון לנהל משא ומתן דיפלומטי להפסקת תכנית הגרעין האירנית. בשיחה עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון אמש אמר נתניהו כי "למרות המלצות מועצת הביטחון, הסנקציות הקשות, והצעות חוזרות ונשנות להגיע לפתרון דיפלומטי - המשטר האירני מתעלם מהקהילה הבינלאומית, מוליך שולל את פקחיה ושועט לממש את כוונתו להצטייד בנשק גרעיני". לדברי נתניהו, השתתפותו של באן בוועידה באירן היא בגדר "הענקת פרס לעזות מצח אירנית". נתניהו הוסיף: "להעניק לגיטימיות, אפילו ללא כוונה, למשטר שקורא בגלוי ופועל בגלוי לחיסולה של מדינה אחרת החברה באו"ם תכתים אותך ואת הארגון שאתה עומד בראשו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully