וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: רכב חלל של נאס"א מתרסק שניות אחרי שיגורו

10.8.2012 / 10:14

ימים ספורים אחרי ההישג עם נחיתת הגשושית "קיוריוסיטי" על המאדים, סוכנות החלל האמריקאית צריכה להתמודד גם עם כישלון. "רכב החלל "מורפיאוס" עלה באש במהלך ניסוי

רויטרס

רכב חלל קטן של נאס"א, שעבר ניסויים למשימות על הירח וביעדים אחרים בחלל, התרסק אמש (חמישי) ועלה באש לאחר שסטה ממסלולו במהלך נסיעת מבחן במרכז החלל קנדי, שבכף קנוורל שבפלורידה. לא היו נפגעים באירוע.

רכב החלל, המכונה מורפיאוס, עלה בלהבות סמוך למסלול ששימש את מעבורות החלל של נאס"א. רכב החלל, שמשקלו 794 קילוגרמים, ועוצב ונבנה על על ידי מהנדסים של נאס"א במרכז החלל ג'ונסון ביוסטון, ביצע מספר טיסות כשהוא מחובר למנוף לפני שטס באופן עצמאי. מנועי המורפיאוס, ששורף חמצן נוזלי ומתאן, הוצתו כפי הנראה כמתוכנן, ורכב החלל הצליח להתרומם, אך כמה שניות לאחר מכן נטה על צידו והתרסק. בתיעוד של האירוע ניתן לראות את כלי הטיס עולה באש כשלאחר מכן נראה פיצוץ, ככל הנראה בגלל מיכלי הדלק.

"כשלונות כאלה צפויים בתקופת הניסוי, והם חלק מתהליך הפיתוח של חומרה חללית", נאמר בהודעת נאס"א, שפתחה בחקירת האירוע.

רכב חלל ניסוני של נאס"א התרסק בשיגור ניסוי, אוגוסט 2012. רויטרס
לא היו נפגעים באירוע. רכב החלל/רויטרס

האירוע מגיע רק ימים ספורים אחרי הצלחה לסוכנות החלל האמריקאית, עם נחיתת רכב החלל "קיוריוסיטי" ("סקרנות") על קרקע המאדים. במהלך משימתו, שתימשך לפחות שנתיים, יחקור רכב השטח את פני כוכב הלכת הסמוך לכדור הארץ, כדי לבדוק אם ניתן לקיים בו חיים. לאחר הנחיתה שיגר רכב החלל תמונות מהכוכב האדום.

תחילה פורסמה תמונה שצולמה בידי לווין נאס"א המקיף את כוכב הלכת, בה נראית הגשושית הסקרנית כשהיא עדיין מחוברת למצנח הענקי, שעזר לה להאט לקראת הפגיעה בקרקע. בהמשך כבר פורסם רצף תמונות ברור יותר מאותה נחיתה, מנקודת המבט של קיוריסיטי, והפעם בצבע.

לקריאה נוספת
צפו: נחיתת ה"סקרנות" על המאדים, שלב אחר שלב
הגשושית "קיוריוסיטי" נחתה בהצלחה על המאדים
המשימה השאפתנית ביותר על המאדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully