וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: שוטר נורה למוות בבדיקת רכב שגרתית

מצלמות הניידת של ג'ון שמידט תיעדו את התקרית במדינת ארקנסו, בה ירה בו אדם שעצר לבדיקה. לאחר שהרוצח נידון למוות פרסמה המשטרה את הסרטון, לעורר אצל שוטרים מודעות לסכנה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

זו הייתה בדיקת רכב שגרתית, מהסוג שהשוטר ג'ון שמידט ערך עשרות פעמים בחייו. הוא לא תיאר לעצמו שזו תהיה הפעם האחרונה. בסרטון המובא כאן, שצולם במצלמות הניידת שלו והתפרסם השבוע לראשונה, תועדה במשך כ-20 דקות התקרית שהתרחשה באפריל 2011 בעיר טרומן בארקנסו, שבמהלכה נורה למוות על ידי העבריין שהגיח מהמכונית.

שמידט עצר את הרכב משום שחשד כי נהגו נסע ללא ביטוח בתוקף. בהמשך אזק אותו, כשהבין שהאיש מבוקש לחקירה בפרשה אחרת. השוטר הנוסף, קורי אוברסטריט, שאל את הנוסע במושב האחורי לשמו, בזמן ששמידט שוחח עם נוסעת שלישית שיצאה מהרכב. אולם בזמן ששמידט ניגש לפתוח את הדלת האחורית, שולף הנוסע מהמושב האחורי, ג'רי לארד, את אקדחו - ויורה בפניו.

לאחר מכן ממשיך לארד לירות לכל עבר, כשהוא מקלל את השוטרים. שמידט, שספג ארבעה כדורים בסנטר, בצוואר, בחזה ובכף היד, עוד הספיק להתחנן על חייו. "בבקשה, אל תירה בי שוב...", הוא נשמע בסרטון המצמרר - אך לשווא. בגיל 30, כשהוא אב לשלושה ילדים, נקבע מותו.

לארד בן ה-38 נעצר בזירה, ובחודש שעבר נידון למוות לאחר שהורשע ברצח. במשטרת ארקנסו החליטו לפרסם כעת את התמונות, בתקווה שצפייה בהן תסייע לשוטרים להבין את הסכנות הטמונות במעצרים ליליים מהסוג הזה, ולהימנע ממקרים דומים בעתיד.

עוד אירועים דרמטיים שנקלטו במצלמות:
רובוקופ בסין? שוטר במרדף נדרס - וקם על רגליו
צפו: שוטר ניגרי ניסה לנטרל פצצה - ונהרג בפיצוץ
דרס 20 רוכבי אופניים בברזיל: "מיהרתי, וחשתי מאוים"
צפו: השוד בעיצומו - ואז השודד יורה לעצמו ברגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully