וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבצע הצבאי בסיני נמשך: שריוניות פשטו על ערים

ניר יהב

9.8.2012 / 11:00

לפי דיווחים במצרים, השריוניות ביצעו סריקות כשהן מלוות בטנקים ובמסוקי אפאצ'י, במסגרת המבצע שהחל אתמול למיגור הטרור בחצי האי. עוד דווח כי החלו להרוס מנהרות טרור מעזה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, יותן בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

צבא מצרים ממשיך זה היום השני ברציפות לפעול בסיני בניסיון לאתר את המחבלים שביצעו את הפיגוע ביום ראשון, שבו נרצחו 16 חיילים מצרים: על פי דיווחים בכלי התקשורת במצרים, שיגר צבא מצרים לפנות בוקר (חמישי) 18 שריוניות וטנקים לעבר העיר שייח' זוויד שבסיני, במסגרת המבצע הצבאי שהוא עורך נגד ארגוני הטרור. עדי ראייה בסיני סיפרו כי השריוניות פשטו על אזורים סביב העיר, כולל על אזורים מאוכלסים, ומשם המשיכו לעבר דרום העיר ולאזור רפיח המצרית. לפי הדיווח, את הכוחות ליוו שני מסוקי אפאצ'י.

גורם צבאי בכיר בסיני אישר לכלי התקשורת המקומיים כי המבצע – המכונה "נשר" – נמשך, וסוכנות הידיעות הרשמית במדינה דיווחה כי כוחות הביטחון סורקים אזורים נרחבים בסיני במטרה "לטהר את קני הטרור". במקביל, מסרו גורמי ביטחון ועדי ראייה בסיני כי כוחות צבא מצרים החלו במהלך הלילה לחסום ולהרוס מנהרות הברחה, המחברות בין רצועת עזה לבין סיני. על פי הדיווח, בעלי המנהרות מצדו המצרי של הגבול הביעו נכונות לסייע לכוחות המצרים, ואף סייעו בחסימת המנהרות עם אבנים וחול.

עשרות הרוגים בתקיפת צבא מצרים בסיני. רויטרס
המבצע נמשך. טנק מצרי פועל בסיני, אתמול/רויטרס

אתמול לפנות בוקר, פתח צבא מצרים במבצע הצבאי הנרחב ביותר שערך בחצי-האי סיני מזה עשרות שנים. לראשונה מאז שנת 1973, הפעיל הצבא המצרי כוחות אוויריים והרג, לטענתו, 20 טרוריסטים חמושים בכפר א-תומה. רבים בזירה הפוליטית המצרית ברכו על כניסת צבא מצרים לסיני, בעוד שחלקם קראו להנהגה המצרית לבחון מחדש את הסכמי קמפ דיוויד שנחתמו ב-1979 עם ישראל, באופן שיאפשר כניסה נרחבת של כוחות מצרים לסיני. רבים גם ברכו על ההחלטה להרוס את המנהרות "כשמירה על הביטחון הלאומי המצרי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

הנשיא הדיח את ראש המודיעין

אתמול הדיח הנשיא, מוחמד מורסי, את ראש המודיעין המצרי, הגנרל מוראד מואפי, מתפקידו. בהודעה שפרסמה לשכתו של מורסי, נאמר כי מואפי הוצא לפנסיה, וכי במקומו מונה מוחמד שחאתה. מורסי פיטר גם את מושל צפון-סיני, הגנרל עבד אל-ווהאב מברוק. לא נמסר מי יחליף אותו.

גורמי ביטחון מצרים העריכו בשיחה עם האתר המצרי "אל-אהראם" כי ההחלטה להוציא את הגנרל מואפי לפנסיה התקבלה לאחר שהודה כי הייתה בידיו התרעה לפני הפיגוע, אולם לא האמין שיבוצע פיגוע כזה בזמן הרמדאן. עוד אמרו כי ההחלטה להדיח את מפקד המשטרה הצבאית ואת אחד מעוזרי שר הפנים התקבלה לאחר שלא הצליחו לאבטח את הנשיא מורסי, שרצה להשתתף בהלוויית 16 החיילים שנרצחו בפיגוע, אולם נאלץ לוותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully