וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים: "צה"ל פשט על בתינו והרס רכוש ללא סיבה"

יהושע בריינר

7.8.2012 / 19:15

תושבי הכפר ג'ינבה דיווחו כי הבוקר נחתו באזור שני מסוקים, מהם יצאו עשרות חיילים שהשחיתו ציוד ומזון בכל בתי הכפר - אשר נמצא בסכנת פינוי. "העוואנטות לא יעזרו להם"

מה גרם ללוחמי יחידה צבאית לנחות במסוקים בסמוך לכפר פלסטיני ולפגוע ברכוש תושביו? תושבי הכפר ג'ינבה שבדרום הר חברון הופתעו הבוקר (שלישי) לשמוע שני מסוקי יסעור שנחתו בסמוך לשעה 05:00 בשטח פתוח, מהם יצאו מספר צוותים של לוחמים שפשטו על בתיהם ואף הרסו את רכושם ושפכו מזון על הארץ. לדברי התושבים, המסוקים המריאו ונחתו בסך הכל שש פעמים, כאשר בכל פעם יצאו מכל מסוק לכיוון הכפר צוותים של 12 חיילים אשר נכנסו מיד לבתים והחלו בחיפושים. מרבית תושבי הכפר מתגוררים במערות במקום בסגנון חיים ייחודי אשר מעורר באחרונה מחלוקת, שכן האזור כולו הוכרז כשטח אש.

מאחר שאיש מהפלסטינים לא נעצר וציוד לא הוחרם, מעריכים הפלסטינים כי מדובר היה באימון בלבד, אולם לא מן הנמנע כי למעשה היה מדובר בפעילות מבצעית לכל דבר. לדברי התושבים, למקום הגיעו כמה עשרות לוחמים רעולי פנים שנכנסו לבתים, הפילו רכוש אישי ואף שפכו כדים שהכילו את המזון של תושבי המקום. אחד התושבים, אשר משמש כמתנדב של ארגון "בצלם", תיעד את הפעילות בלא הפרעה. רק בשעה אחת בצהריים עזבו החיילים את המקום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בכל פעם שהם נכנסו לבית הם הפכו את כל מה שראו". הכפר ג'ינבה, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"פתאום בשעה חמש וחצי בבוקר באו מסוקים של הצבא ובכל פעם הנחיתו 12 חיילים", סיפר לוואלה! חדשות ח'אלד ג'אברין תושב הכפר, "הם נכנסו לכל הבתים בכפר ורק בצהריים עזבו. בכל פעם שהם נכנסו לבית הם הפכו את כל מה שראו, זרקו מזון ושפכו את האוכל שלנו על האדמה, היה ברור שהם רוצים לעשות 'עוואנטות' ובלאגן. בכל פעם 12 חיילים נכנסו לבית, שברו ציוד ושפכו כדי חמאה שהנשים מכינות כבר ימים. החיילים אמרו לנו באופן מפורש שהם עושים את זה כי הם רוצים לגרש אותנו מפה. בסוף הם פשוט הלכו, לא עצרו אף אחד ולא לקחו כלום. פשוט נכנסו, הרסו והלכו. לא יעזור להם העוואנטות, אנחנו נמות פה ולא נלך מכאן". בצה"ל סירבו להתייחס לטענות, ואמרו כי "איננו מפרטים על פעילות מבצעית".

קשה לנתק את הפעילות החריגה היום בג'ינבה לסוגיה המשפטית בה מצוי הכפר ביחד עם 11 כפרים נוספים באזור. מדובר בשטח האש המוכר במערכת הביטחון כ"שטח 918" אשר גורל תושביו נידון בימים אלה בבג"ץ. האיזור כולו הוכרז כשטח אש, כאשר במקום מתגוררים כ-1,500 פלסטינים, חלקם הגדול במערות ובאוהלים. במערכת הביטחון מעוניינים לפנות את התושבים לארבעה כפרים ולפנות את היתר. הפלסטינים, בעזרת ארגוני זכויות אדם כדוגמת "רבנים למען זכויות אדם", "בצלם" והאגודה לזכויות האזרח, מתנגדים לבקשה וטוענים כי באזור כלל לא מתקיימים אימונים של צה"ל. בצבא מתעקשים כי האזור הכרחי לאימוני יחידות שונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully