וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל מפרה את החוק הבינלאומי במעצר ילדים"

משלחת בריטית שבראשה עמד שופט בית המשפט העליון לשעבר קובעת כי ישראל "רואה בכל ילד פלסטיני מחבל פוטנציאלי" - תפיסה שמביאה ל"מעגל אי-צדק" בטיפול בילדים

"התפיסה לפיה כל ילד פלסטיני הוא טרוריסט פוטנציאלי מובילה ל'מעגל אי-צדק' ועבירות על החוק הבינלאומי בהחזקת ילדים תחת מעצר צבאי" - כך קובעת משלחת של אנשי משפט בריטים בדו"ח שפורסם אמש (שלישי) ב"גרדיאן" הבריטי. המשלחת, כך נכתב, מנתה תשעה חברים, בהם שופט בית המשפט העליון לשעבר, סיר סטיבן סדלי והתובעת הראשית לשעבר ליידי סקוטלנד, ו"קיבלה גיבוי" ממשרד החוץ הבריטי.

לפי הדו"ח, המשלחת, שסיירה בישראל ובשטחי הרשות הפלסטינית בחודש ספטמבר שעבר, מצאה "עובדות שאינן שנויות במחלוקת" על לפחות שש עבירות שמבצעת ישראל על אמנת זכויות הילד של האו"ם עליה חתומה ישראל. בנוסף, קובעים חברי המשלחת כי ישראל מפרה את אמנת ז'נבה בהעברת ילדים למעצר במתקני כליאה בשטח ישראל. בעת הביקור באזור, שוחחו חברי המשלחת עם גורמים ממשלתיים רשמיים בישראל, ארגוני זכויות אדם וסוכנויות או"ם. כמו כן, המשלחת ראיינה ילדים פלסטינים שהיו עצורים בישראל וגבתה עדויות גם מחיילים ישראלים לשעבר.

"ישראל שולטת בשטחי הרשות הפלסטינית, ולכן, מוטלות עלייה חובות בינלאומיות לשמירה על זכויות האדם של האנשים בהם היא שולטת. במסגרת זו, על ישראל לשמור על שוויון בפני החוק במערכת המשפט הצבאית בגדה המערבית - המערכת בה נשפטים הפלסטינים". עם זאת, ציינו כותבי הדו"ח, "ישנם הבדלים תהומיים בין החוק לפיו נשפטים ילדים פלסטינים לחוק לפיו נשפטים ילדים ישראלים".

בדו"ח נערכת השוואה בין תנאי המעצר של ילדים פלסטינים הנשפטים במסגרת המערכת הצבאית לבין ילדים ישראלים הנתונים למערכת המשפט הישראלית. בין היתר, מצאו חברי המשלחת כי התחום העיקרי בו מורגש הבדל בין שני "סוגי" הילדים הוא בתחום משך המעצר. כך למשל, בעוד שניתן לעצור ילד ישראלי ל-24 שעות בטרם הבאתו בפני שופט, ילד פלסטיני יכול לשהות שמונה ימים במעצר עד שהוא מובא בפני שופט; על הרשויות לאפשר מפגש של ילד ישראלי עם עורך דין בתוך 48 שעות מעת המעצר ואילו ילד פלסטיני ימתין עד 90 ימים לשם אותו מפגש; מותר לעצור ילד ישראלי לפני הגשת כתב אישום למשך 40 ימים בעוד שהתקופה המקבילה עבור ילד פלסטיני היא 188 ימים.
(עדכון ראשון:23:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully