וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי לשעבר נחטף במהלך מסע אתגרי באמזונס

טל שלו

7.8.2012 / 10:08

מיקי גרוסמן יצא למסע במסגרת השתקמותו ממחלת הסרטן ונחטף כשהגיע לאזור בשליטה אינדיאנית באקוודור. הוא התגורר ב-20 השנים האחרונות בארה"ב שפתחה אחריו בחיפושים

מיקי גרוסמן, ישראלי שהתגורר בעשרים השנים האחרונות בארה"ב, נחטף השבוע במהלך טיול באקוודור. במשרד החוץ למדו אתמול מהתקשורת על החטיפה, ויצרו קשר בשעות האחרונות עם בני המשפחה. מאחר שהוא התגורר בשנים האחרונות בארה"ב, השגרירות האמריקאית באקוודור היא שמובילה את החיפושים.

לדברי מנהלת אגף ישראלים בחו"ל, אילנה רביד, "גרוסמן מתגורר בעשרים השנים האחרונות בארה"ב. הוא יצא למסע אתגרי באקוודור במסגרת השתקמותו ממחלת הסרטן בה לקה בשנים האחרונות. במהלך הטיול, הקבוצה הגיעה לאזורים בשליטה אינדיאנית ושם הוא נחטף. שגרירות ישראל בקיטו עומדת בקשר רציף עם שגרירות ארה"ב באקוודור והכוחות המקומיים והאמריקאים כבר החלו בחיפושים אחריו".

גרוסמן פרסם הודעה בפייסבוק בה הוא מתאר מה אירע לו. "נתפסתי לפני דקות אחדות על ידי יחידה צבאית ועל ידי שבטים מקומיים בעומק הג'ונג'ל. הם הכניעו אותנו עם רובים שלופים וערכו חיפוש בציוד שלנו ולוקחים אותי ואת צוות המסע שלי באיום רובים למקום חשאי. אני צריך שתאתרו אותי ב-GOOGLE MAPS, במקום שאליו נלקחתי ותעקבו אחרי כדי לוודא שאני ואנשי בטוחים", כתב גרוסמן.

"אבא לא בן אדם שמפחד"

בנו, שחר גרוסמן, סיפר לגלי צה"ל כי אביו כבר נמצא במסע שלושה וחצי חודשים. "חמש דקות אחרי שזה קרה הוא התקשר מהטלפון הלוויני וסיפר שהשתלטו עליהם ושדדו אותם ולוקחים אותם בכח למקום אחר. יש משדר שאנחנו יכולים לראות איפה הוא נמצא, והוא נכבה לפני חמש שעות".

הבן סיפר על הסיוע שיקבל מישראל וארה"ב. "יש לנו הרבה סיפוק מהתגובה הישראלית. השגריר באקוודור עושה עבודה מעולה וגם השגרירות האמריקאית. הגיעו אנשים ברמות גבוהות ואנחנו סומכים עליהם. הוא ברקע שלו צנחן ולא בן אדם שמפחד אבל הוא דואג לצוות שלו", סיכם הבן.

נגה, אישתו של גרוסמן, סיפרה כי מדובר במסע אתגרי של 5,000 מייל, שהתחיל בפסיפיק, וכי בעלה רצה לסיים אותו באוקיינוס האטלנטי. "הוא עושה את זה לאורך הג'ונגלים של האמזונס. יש אנשים מכל העולם שמשתתפים במסע, במסגרת מודעות למחלת הסרטן. לפני שיצא לדרך הוא עשה תחקיר מלא. יש לנו חברה לטיולים אתגריים והוא מכיר את הטבע של אנשים במקום. אלה שתפסו אותו הם שבטים פרימיטיביים, אבל מעורים בחיים המודרניים".

היא סיפרה כי כאשר בעלה התקשר, הוא אמר שהוא לא יודע למה חוטפים אותו. "הם היו מאד אגרסיבים כלפיהם, הם לא יודעים מה רוצים מהם".

לקריאה נוספת
לפני שנה: שליח חב"ד באקוודור נחטף ושוחרר
שליח חב"ד שנחטף באקוודור: "לא נוטר טינה לחוטף"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully