וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: שליח חב"ד באקוודור נחטף ושוחרר

מוטי לוי

11.8.2011 / 17:51

בית המשפט התיר לפרסם את הפרשה לאחר שמשרד החוץ וחב"ד ביקשו שלא לחשוף אותה מחשש שהדבר יפגע במאמצי החילוץ. החוטף, ישראלי, דרש כופר בעבור הרב, אך הוא נתפס לבסוף והרב שוחרר בשלום

הרב תומר רותם, שליח חב"ד בקיטו, בירת אקוודור, נחטף בתחילת השבוע שעבר ושוחרר ביום שישי האחרון כשהוא בריא ושלם - כך הותר הערב (חמישי) לפרסום. דבר החטיפה של השליח לא פורסם בימים האחרונים לפי בקשת תנועת חב"ד ומשרד החוץ במטרה לא לפגוע במאמצים לחלצו.

לפי דיווח שפורסם בשבוע שעבר על ידי ארגון זק"א, שהיו מעורבים במאמצי השחרור, חוטפו של רותם ביקש כופר תמורת שחרורו, אך לבסוף השליח, כאמור, שוחרר, והחוטף, ישראלי – נתפס.

ככל הנראה, החוטף נתמך בעבר על ידי השליח ורעייתו. אשתו של החטוף, הרבנית רבקה רותם, סיפרה לאתר "חב"ד אינפו" כי לאחר שסייעו לו בעבר, החליטו לנתק את הקשר עימו משום ש"הוא החליט לסחוט אותנו בפיתויים והבטחות ואחר כך גם בעלילות שווא מרושעות תוך כדי איומים נוראיים והכפשת שמנו הטוב במטרה אחת ויחידה של תאוות בצע כסף". עוד סיפרה הרבנית כי למעשה החוטף צלצל אליה הביתה, ואמר לה כי חטף את בעלה, ודרש חצי מיליון דולר. החוטף איים כי במקרה ויפנו למשטרה, "הוא יעשה את הגרוע מכל". "הם סיפרו לנו תיאורים מזעזעים על מה שיעשו לו ובמקביל סיפרו לו תיאורים מזעזעים על מה שהם עושים כביכול לבני משפחתו בבית", אמרה הרבנית. "מדובר באנשים שגם כשהם מקבלים את הכופר שהם דורשים הם מסוגלים לקבור את החטוף והם מצדם הבהירו שהם רציניים". עוד סיפרה רותם כי לנוכח הידיעה על חטיפת בעלה התגייסה כל הקהילה היהודית בכדי לסייע לה ולמשפחתה וכדי לתמוך בהם בשעה הקשה.

עוד באותו נושא
מטען התפוצץ סמוך לבית כנסת של חב"ד בקליפורניה
מחשש לפיגוע בחו"ל: נשקלת סגירת בתי"ס יהודים

לפניות לכתב: moti.levi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully