וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לפיגוע בחו"ל: נשקלת סגירת בתי"ס יהודים

משרד הביטחון הציע בוועדת העלייה והקליטה לסגור בתי"ס יהודים במדינות בהן הומלץ לסגור שגרירויות - מחשש לפיגוע על רקע חיסול מורנייה. יו"ר הוועדה דנון: "שהממשלה תיקח אחריות"

במשרד הביטחון הציעו הבוקר (חמישי) לסגור את בתי הספר היהודיים במספר ערים בעולם, זאת בנוסף לסגירתן של שגרירויות ישראל בערים אלו בשל יום השנה לחיסולו של עימאד מורנייה. כך נחשף בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות שדנה בשיתוף פעולה חינוכי, ביטחוני והסברתי בין משרדי הממשלה לבין שליחי חב"ד בעולם.

הרב הראשי של רוסיה, ברל לזר, אמר כי לאחרונה, בעת סגירת השגרירות הישראלית באחת מהמדינות בקווקז, ביום השנה לחיסולו של עימאד מורנייה, המליץ קצין הביטחון הישראלי לסגור גם את ביה"ס היהודי. הרב לזר חשש כי גם כשיחזור וייפתח בית הספר יחששו ההורים לשלוח את ילדיהם ולכן בית הספר לא נסגר ורק הוגברה סביבו האבטחה.

שליח חב"ד בתאילנד, הרב נחמיה וילהלם, אמר כי "ישנן התראות על איומי טרור כנגד ריכוזי מטיילים ישראליים, אך האבטחה בבית חב"ד נעשית רק על חשבוננו, בעלות של 60-80 אלף דולר לשנה". לדבריו, לעלות זו יש להוסיף גם טלפונים חינם לארץ עבור המטיילים, וכן סעודות במחיר סמלי. שר הדתות, יעקב מרגי (ש"ס) הוסיף כי "בתי חב"ד לא מיועדים רק למטיילים, אלא הם מחזקים ומשחזרים את הקהילות היהודיות בעולם". לדבריו, החינוך היהודי שמקבלים בגולה ע"י חב"ד מכשיר את העולים לקליטה מהירה יותר, והדבר חוסך למדינה מיליונים רבים.

יו"ר הוועדה, ח"כ דני דנון (הליכוד) שיבח את פעילות חב"ד, והדגיש כי "כל יהודי שמגיע לכל פינה נידחת בעולם, יודע שיש לו מקום לחג ולשבת. הממשלה כבר משקיעה כיום בחינוך יהודים בתפוצות, ועליה לקחת אחריות גם על אבטחת ריכוזי המטיילים בחגים". דנון פנה בסוף הדיון לשר החינוך לתגבר את הסיוע והמימון לפעילות החינוכית של בתי הספר של חב"ד בעולם.

"תקציב החינוך היהודי בתפוצות הצטמק"

יו"ר הסוכנות, נתן שרנסקי אמר כי חב"ד פיתחו מודל שליחות למען העם היהודי, למרות שלא תוקצבו עד היום על ידי המדינה. "אמנם חב"ד לא מצהירים על רצונם בקיבוץ גלויות, אך עובדה היא שמחינוך יהודי עולים יותר לארץ. במקומות שהסוכנות איננה יכולה להחזיק מוסד או שליח, אנחנו בהחלט מסתמכים על שליח ובית חב"ד. רבני חב"ד מובילים בקמפוסים מאבק בעד ישראל. שיתוף הפעולה בינינו לבין חב"ד לא מספק, ואנו מוכנים ושמחים להרחיבו".

סגן שר החינוך, הרב אליעזר מוזס (יהדות התורה) חשף כי ב-20 השנים האחרונות צנח תקציב החינוך היהודי בתפוצות. מוזס ביקש משר החינוך גדעון סער לשוב ולהגדיל את התקציב ל-50 מיליון שקלים וסער הבטיח לו כי ידון על כך עם ראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully