וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליח חב"ד שנחטף באקוודור: "לא נוטר טינה לחוטף"

מוטי לוי

12.8.2011 / 1:02

בעודו מתאושש מהחוויה הקשה, שליח חב"ד לאקוודור הרב תומר רותם שנחטף ושוחרר, מספר על העינויים האכזריים שעבר ועל הימים הארוכים בשבי ומסכם: "שחרורי הוא בגדר נס"

הרב תומר רותם, שליח חב"ד בקיטו, בירת אקוודור, שנחטף בתחילת השבוע שעבר ושוחרר לקראת סוף אותו השבוע, התייחס אתמול (חמישי) בראיון ראשון למגזין החרדי "משפחה" לתלאות החטיפה והשחרור. בראיון, שקטעים ממנו התפרסמו באתר "חב"ד און ליין", אמר תומר כי "חוויתי על בשרי חטיפה, ניסיון סחיטה באיומים, ועינויים אכזריים שעל פי כל ההסתברויות – אין דרך לצאת מהם בחיים ובבריאות". לדבריו, דבר שחרורו הוא "בגדר נס".

הרב רותם סיפר כי חוטפו הוא ישראלי שנהג להתארח בבית חב"ד ואף ניצל בכמה הזדמנויות את השליח ומשפחתו לכיסוי מעשים פליליים שונים, ללא ידיעתם. כמו כן, החוטף ניסה כבר בעבר לסחוט את רותם במטרה לקבל ממנו סכומי כסף גדולים. לדבריו, התעקש לאכול אוכל כשר בלבד והחוטפים נענו לבקשתו וסיפקו לו בננות, מהן ניזון במשך ארבעה ימים.

בשיחות שקיים החוטף עם אשתו של תומר, רבקה, דרש ממנה חצי מיליון דולר בתמורה לשחרור בעלה, ואף איים עליה כי כל פנייה למשטרה תעלה בחייו. עם שחרורו סיפרה אשת הרב כי "הם סיפרו לנו תיאורים מזעזעים על מה שיעשו לו ובמקביל סיפרו לו תיאורים מזעזעים על מה שהם עושים כביכול לבני משפחתו בבית". "מדובר באנשים שגם כשהם מקבלים את הכופר שהם דורשים, הם מסוגלים לקבור את החטוף והם מצדם הבהירו שהם רציניים", אמרה.

לדבריו של רותם, שחרורו אירע במפתיע לאחר שהחוטף החליט, באורח פלא, לאפשר לו לשוב לביתו. אשתו סיפרה כי לאחר ארבעה ימים בהם הוחזק בעלה בידי החוטפים, התקשר החוטף לביתה ובישר לה: "שחררנו את בעלך, הוא על המטוס בדרך הביתה".

את הראיון סיים שליח חב"ד בנימה פייסנית ואמר כי אינו נוטר טינה לחוטפו, על אף החוויה הקשה שעבר, והביע תקווה כי העולם יתרוקן מחטאים, אך לא מהחוטאים עצמם.

עוד בנושא:
הותר לפרסום: שליח חב"ד באקוודור נחטף ושוחרר
מטען התפוצץ סמוך לבית כנסת של חב"ד בקליפורניה
מחשש לפיגוע בחו"ל: נשקלת סגירת בתי"ס יהודים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully