וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שער מגזין "טיים": חילונים ודתיים במאבק על ירושלים

ישראל שוב מופיעה בשער אחד המגזינים החשובים בעולם: ראש נציגות "הטיים" בישראל כתב על הקרב המתנהל בין חילונים לדתיים בירושלים ומזהיר: "זהות המדינה עלולה להשתנות"

ישראל שוב מופיעה בשער המגזין האמריקאי היוקרתי "טיים", זאת לאחר שהמגזין פירסם לפני שלושה חודשים כתבת שער על ראש הממשלה בנימין נתניהו תחת הכותרת "ביבי המלך", מיד לאחר כינון ממשלת האחדות, שבינתיים התפרקה, עם מפלגת קדימה. הפעם, נראה על השער יהודי אורתודוקסי, והכותרת: "הקרב על ירושלים – כיצד הפכה עיר הקודש לקו העימות במאבק על זהותה של המדינה היהודית".

קארל ויק, ראש נציגות העיתון בירושלים מתאר בכתבה כיצד "עם התרסקות תהליך השלום, עימות קיומי מפציע מעל ישראל – והפלסטינים אינם מעורבים". ויק מתאר את "המלחמה הקנאית" שמסעירה לטענתו את בירת ישראל דרך סיפורם של שניים – יהודי דתי שהעתיק לאחרונה את מקום מושבו לירושלים ודרך תושב חילוני שמנסה להילחם במגמת ההתחרדות של עיר הקודש.

נתניהו מככב על שער המגזין "טיים": "המלך ביבי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שער המגזין/מערכת וואלה!, צילום מסך

"שניהם בעלי דירות בשכונת קריית יובל, קרחת יער עירונית שלווה שנראה כי מתרחש בה קרב הסום או ליטל ביג-הורן", נכתב, "בעיר חיים כמעט 800 אלף בני אדם, קריית יובל עלולה להפוך לעמדה האחרונה של ישראלים חילונים שבמשך עשרות שנים בורחים מהעיר". ויק ממשיך ומספר על 20 אלף תושבים שנטשו את ירושלים בשבע השנים האחרונות לבדן, מה שהוריד את אחוז בני האדם שאינם דתיים אדוקים מ-37% ל-31% - שיעור זהה לשיעור היהודים האורתודוקסים בעיר. לטענת הכותב, מספר היהודים הדתיים המתגוררים בירושלים נמצא בעלייה.

"היהודים האורתודוקסים היא האוכלוסייה הגדלה במהירות הגבוהה ביותר בישראל, הנשלטת לאורך שנים על ידי מנהיגים חילוניים ואשר נאבקת לאחרונה על צורת הזהות היהודית שלה", נכתב. אחת הדוגמאות למאבק המתקיים בין חילונים לדתיים בישראל הוא העימות סביב שאלת הגיוס לכולם וחוק חילופי ל"חוק טל". "פחות משלושה חודשים לאחר שבנימין נתניהו הקים קואליציה רחבה ויציבה באופן קיצוני, היא התפרקה בגלל השאלה של 'מה לעשות עם הדתיים'", כתב ויק שתיאר את כניסת קדימה לממשלה, והיציאה ממנה בגלל שאלת הגיוס.

"היהודים האורתודוקסים, שאורח חייהם המסוגר ייתכן ומבוסס על חשש מהעולם הבא, נהנים מסובסידיות בטיפול בילד, חינוך ודיור", כותב ויק ומסכם: "עוצמת הקהילה גוברת כשמספר חבריה עולה. אילו לא תרוסן, היא תשנה באופן יסודי את זהותה של ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully