וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מככב על שער המגזין "טיים": "המלך ביבי"

המגזין היוקרתי הקדיש את שער הגיליון השבוע לראש הממשלה, כמו גם כתבת פרופיל המוקדשת למעמדו הפוליטי. "בזמן שבו מנהיגים ברחבי העולם נדחקים לפינה, הוא חוגג ניצחון"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מככב השבוע על שער המגזין היוקרתי "טיים". סיפור השער שנכתב על ידי העורך הראשי, ריצ'ארד סטנגל, וכותרתו "המלך ביבי", הוא למעשה כתבת פרופיל על נתניהו, המתייחסת למעמד שקנה לעצמו בעקבות גיבוש הקואליציה הרחבה עם מפלגת קדימה, וביטול הקדמת הבחירות. על עמוד השער, מתחת לכותרת ולצד תמונה של ראש הממשלה בשחור לבן, עולה השאלה: "הוא כבש את ישראל, אך האם נתניהו יעשה כעת שלום – או מלחמה?"

"נתניהו עומד להפוך לראש הממשלה המכהן לפרק הזמן הארוך ביותר מאז דוד בן גוריון, האב המייסד של ישראל. אין לו מתחרה במדינה. שיעור התמיכה בו, כ-50%, נמצא בשיאו", הסביר סטנגל. "בזמן שבו מנהיגים המכהנים ברחבי העולם נדחקים לפינה, הוא חוגג ניצחון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתניהו על שער הגיליון הנוכחי של ה"טיים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

סנטגל תיאר את נתניהו כמי ש"עומד על סף ההיסטוריה". "השאלה היא אם הוא שבוי בהיסטוריה הזו או שהוא יכול לכתוב נרטיב חדש", תהה. בידיעה באתר ה"טיים", המתאר את כתבת הפרופיל, ישנה התייחסות לשירותו הצבאי של נתניהו, ולעובדה שהוא נאלץ לשאת את הזיכרון הכואב של מות אחיו הבכור, יוני. כמו כן, נכתב שהוא נושא עמו את מורשת אביו, בן ציון נתניהו. "כמו אביו, הוא רואה את ההיסטוריה היהודית כרצף של שואות. כמו אביו, יש לו אמונה כמעט מיסטית בכוח התמידי של האנטישמיות, כאילו היה זה יותר ביולוגי מאשר תרבותי", נכתב.

על פי הכתוב, כל המטען הזה לא בדיוק הופך את נתניהו לדמות המתבקשת ביותר להתמודד בצורה רגועה עם שתי הסוגיות הגיאו-פוליטיות הגדולות מולן עומדת ארצו: איום הגרעין האירני והאתגר ארוך השנים של גיבוש הסכם שלום בר קיימא עם הפלסטינים. הכותב הוסיף כי נתניהו אימץ עמדה ניצית בנוגע לסוגיה הראשונה, אשר לעיתים סותרת אפילו את ההערכות המודיעיניות בתוך ישראל. עוד נכתב, כי במשמרתו תהליך השלום גוסס – דבר שהניע את הפלסטינים להתנתק מהשיחות ולפנות לאו"ם בשנה שעברה. עם זאת, מבהיר הכותב, כעת, כששליטתו בכנסת רחבה יותר, נתניהו אינו מחויב להיכנע למפלגות הימניות יותר, והגמישות פחות.

לדברי הכותב, "יש ברשות נתניהו קואליציה שלטת אשר לא תדלוף או תקרוס אם הוא יפתח במשא ומתן. הוא לא יצטרך יותר להסתכל מעבר לכתף. הוא לא יצטרך לקרוא לבחירות בהחלטה של רגע. לא היה לו את זה עד כה, וזה נותן לו מרחב תמרון ומרחב לפשרה".

ראשי תנועת המחנה המשותף, מובילי "מחאת הפראיירים", הגיבו לפרסום. "עכשיו כשכל העולם מכיר בכך שראש הממשלה מסוגל לבצע (כמעט) כל מהלך שירצה בו, אנחנו שבים וקוראים למר נתניהו: עמוד בהתחייבותך כלפי הציבור והובל את החוק לשוויון בנטל", כתבו ראשי התנועה בתגובתם. "אם תעמוד במילתך", אמר עידן מילר יו"ר התנועה, "חוק שירות לכולם ייקרא בפי כל 'חוק נתניהו' ואתה תיזכר בהיסטוריה של עם ישראל כמי שפתר, אחרי 64 שנים, את אחד הכשלים הערכיים החשובים ביותר בסדר היום הציבורי שלנו".

לקריאה נוספת:
המשפיעים של "טיים": נתניהו וחמינאי ברשימה אחת

בהכנת הידיעה השתתפה טל שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully