וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגיפת שלשולים בקורס מ"כים: "לא מקבלים תרופות"

7.8.2012 / 2:10

עשרות חניכים התלוננו על שלשולים והקאות, אך לטענתם לא קיבלו טיפול ואף לא מנוחה: "אמרו לנו 'אתם לוחמים - תהיו חזקים'". דובר צה"ל: "החיילים טופלו בהתאם למצבם"

עשרות חניכים בבית הספר למפקדי כיתות של זרוע היבשה בצריפין התלוננו במשך השבוע החולף כי הם סובלים משלשולים והקאות, והתופעה רק הולכת ומתרחבת. עד כה לטענתם, דיווחו על מכת השלשולים למעלה ממחצית החניכים בקורס.

לדברי אחד מהם, הצוות הרפואי במרפאה החל לטפל בהם, אך התופעה לא דעכה. "אנחנו לא מקבלים תרופות או מענה רפואי כלשהו", אמר החניך שהוסיף כי "כבר יותר משבוע יש כאן תופעה חזקה של שלשולים והקאות. התופעה רק מחמירה ונראה כי מנסים להשתיק את זה בחדרי חדרים בבסיס".

לטענתם של חלק מן החיילים, המפקדים בקורס אינם רואים צורך בסיפוק טיפול רפואי במקרה שכזה. "הפתרון היחיד שקיבלנו הוא תא משלשלים בחדר השירותים. מקבלים תשובות של 'אתם לוחמים', 'תהיו חזקים', או 'אתם מפקדים'".

חיילים בבסיס, דצמבר 2011. דרור עינב
"הפיתרון היחיד שקיבלנו היה תא משלשלים"./דרור עינב

החניכים מוחים על כך שבמקום לשחרר אותם לבתיהם או למנוחה במגורים, לוחות הזמנים של הקורס נמשכים באין מפריע והתופעה מתרחבת. לטענתם של המפקדים לעתיד, סך הכל 45 חניכים נדבקו, מתוך 85 חניכים בכל הקורס. אירוע דומה התרחש גם בבית הספר לקצינים, בה"ד 1, לאחר שעשרות צוערים החלו לשלשל ולהקיא, אך במקרה זה, החלטת הצוות הרפואי הייתה לשחרר את החיילים החולים למנוחה בבתיהם.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "מנתונים שהצטברו בהמשך לבדיקת גורמי הרפואה המוסמכים, זוהתה תחלואת מעיים בבסיס. החיילים נבדקו ומטופלים בהתאם למצבם הבריאותי וניתנו הנחיות לשמירה על היגיינה ומניעת הידבקות. במקביל, גורמי הרפואה המוסמכים ממשיכים במעקב ובניטור התחלואה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully