וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל התלונן על כאב ראש ומת; "סבל ממחלה נדירה"

6.7.2012 / 0:02

החייל ששירת ביחידת יהל"ם של חיל ההנדסה סבל לדברי צה"ל ממחלה "בעלת אחוזי תמותה גבוהים". לפני שלושה ימים התלונן על כאב ראש אך פונה רק היום לבית החולים

חייל צה"ל בשירות סדיר שלדברי הצבא סבל ממחלה נדירה בעלת אחוזי תמותה גבוהים מת אתמול (חמישי) בבית החולים תל השומר לאחר שפונה לשם בעקבות תלונות על כאבי ראש. במשפחתו של החייל, ששירת ביחידה המובחרת יהל"ם של חיל ההנדסה מתחו ביקורת על הטיפול שלטענתם ניתן לבנם וציינו כי הוא קיבל כדור לשיכוך כאבים לאחר שהתלונן על הכאבים במקום לאשפזו באופן מידי.

לפני ארבעה ימים הגיע החייל למרפאה צבאית ימים והתלונן כי הוא חש בכאבי ראש וחולשה. לאחר בדיקה רפואית הוחלט לתת לחייל כדור אקמול לשיכוך כאבי הראש ולשחררו לביתו. כעבור יממה המשיך החייל לחוש בכאבים והוא נשלח לסדרת בדיקות רפואיות נוספות, שגם בסופן שוחרר לביתו.

ביממה האחרונה התלונן החייל על כאבים עזים ביותר בפני בני משפחתו, ואתמול הוחלט לפנות אותו לבית החולים תל השומר לקבלת טיפול רפואי ושם לאחר מספר שעות החייל מת. גורם צבאי מסר לוואלה! חדשות כי "מתחקור ראשוני מתברר שהחייל סבל ממחלה נדירה ביותר שבה התמותה היא גבוהה. מכיוון שהתוצאות הן טרגיות החליט קצין רפואה ראשי, תת-אלוף איציק קרייס, להורות על הקמת ועדת בדיקה שתבחן את תהליך קבלת ההחלטות והטיפול הרפואי בחייל".

לפני כשלושה חודשים אירעה תקרית מצערת דומה באותה יחידה ממש: רב-טוראי יהושע חפץ, תושב ירושלים בן 19, התמוטט ומת במהלך גיבוש של בית הספר להנדסה קרבית באזור שיזפון. מתחקיר ראשוני של צה"ל עלה כי חפץ סבל מבעיה רפואית ולא מהתייבשות, וכי הסיבה לפטירתו הנה מום לבבי. עוד עלה מהתחקיר כי מסלול הגיבוש שונה ללא סיור מקדים וכי ההקפצה של החיילים שנעשתה לקראת התרגיל לא אושרה במסגרת תיק המיון. כמו כן, בערבי הגיבוש המסכמים לא נכחו קצין בטיחות, יועץ ארגוני וגם לא קצינת אימון כושר קרבי.

(עדכון ראשון: 22:30, 05.07.12)

עוד באותו נושא:
תחקיר המוות בגיבוש יהל"ם: "פינוי החייל התעכב"
חייל הנדסה קרבית התמוטט ומת בגיבוש ליחידת יהל"ם

לפנייה לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully