וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מליאת הכנסת אישרה את הגזירות הכלכליות

פנחס וולף

6.8.2012 / 19:10

מליאת הכנסת אישרה סופית את העלאת המע"מ ואת העלאת מס ההכנסה. מוקדם יותר הוחלט לבטל את העלאת מס ההכנסה למשתכרים בין 8,881 ל-14,000 שקלים

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אמיר קוטיגרו

מליאת הכנסת אישרה לפני זמן קצר (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הגזירות הכלכליות עליהן החליטה הממשלה. במהלך הערב אושרה העלאת המע"מ ברוב של 29 חברי כנסת מול 15 שהתנגדו. כמו כן, העלאת מס הכנסה למשתכרים מעל ל-14,400 שקלים בחודש אושרה ברוב של 28 חברי כנסת מול 16 מתנגדים. הגזירות ייכנסו לתוקף בחודש הבא.

בתום ההצבעה, אמר שר האוצר, יובל שטייניץ כי הכנסת גילתה היום בגרות ואחריות. "מדינת ישראל הוכיחה שוב את הדבר החשוב הזה – משילות כלכלית, לא כלכלת בחירות, לא שיקולי פריימריז", אמר שטייניץ. כמו כן, הוא פרס את לוח הזמנים לתקציב 2012. "הגעתי היום לסיכום עם ראש הממשלה על המועדים להעברת התקציב כולו, ואני מודיע לכנסת: נקיים את דיוני התקציב ונשלים אותם עד ערב ראש השנה. ב-15 באוגוסט נקיים בממשלה דיון על תר"ש (תכנית רב שנתית) צה"ל, שהוא דיון מקדים על תקציב הביטחון לשנים הקרובות. ב-2 בספטמבר נקיים בממשלה דיון ראשוני על מסגרות התקציב, ועד יומיים לפני ערב ראש השנה אנחנו מתכוונים להביא את התקציב המלא לאישור הממשלה, בכל מקרה לפני ראש השנה".

מליאת הכנסת , אוגוסט 2012. מגד גוזני
"כנסת ישראל אישרה כעת צעדים לא קלים אך נדרשים כביטוי לאחריות תקציבית". נתניהו בכנסת, היום/מגד גוזני

"אני מבטיח לכנסת ולעם ישראל: כפי שפעלנו עד היום באחריות וברצינות כך נמשיך לפעול", הוסיף שטייניץ. "שמעתי את דברי האופוזיציה. יש לי תשובה אחת קצרה: תראו מה קורה בעולם. קיבלנו מדינה עם אבטלה מעל 9%, שברבעון האחרון של הממשלה הקודמת הייתה ב-3.5% צמיחה שלילית והיום הצמיחה היא חיובית, ההשקעות בעלייה, והכי חשוב – ייצרנו במקום 160 אלף מקומות עבודה. הממשלה ייצרה 330 אלף מקומות עבודה חדשים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מופז לנתניהו: "ידיך אינן נקיות"

יו"ר האופוזיציה, שאול מופז, תקף את העלאת המע"מ. "העלאת המע"מ פוגעת בשכבות הביניים ובשכבות החלשות במדינת ישראל. אילולא היד הפזרנית של הממשלה, אפשר היה להימנע מכך, ומשעה שהטעות נעשתה היה צריך למצוא פתרון אחר, והפתרון הזה היה ועדיין בידיו של ראש הממשלה. אם הוא היה יודע לקבל החלטות, הוא היה מממש את המלצות טרכטנברג ואת המלצות הוועדה לשוויון בנטל. אז הוא היה יכול לבוא בידיים נקיות למעמד הביניים".

מופז הוסיף: "ידיך אינן נקיות כי הפנית עורף למשרתים, לנושאים בנטל והוספת עול מסים נוסף על מעמד הביניים. אין לך מדיניות כלכלית, לא מדיניות מדינית, ודעתי על חלק מהתכניות הביטחוניות ידועה. הכל אצלך זה תכניות אינסטנט. הבטחת להוריד מסים – אז הבטחת. הבטחת שמה שהיה לא מה שיהיה – רשמנו על הקרח. על הבטחות ללא כיסוי משלמים מחיר והוא מגיע עם מס גבוה. היהירות האינסופית מתגלה כאם כל חולשותיך. אתה לא רואה את מצביעיך, אתה לא סופר אותם. אנחנו ייצרנו סדר עדיפות אמיתית".

ח"כ מירי רגב (ליכוד), שהצביעה נגד העלאת המע"מ בניגוד לעמדת הממשלה, הסבירה כי "שלי יחימוביץ' לא נבנית על היכולות שלה אלא על טעויות שלנו. חבל מאוד שדווקא לפני החגים אנחנו נותנים מתנה בהעלאת מע"מ ואנו צריכים לעשות זאת בהעלאות מע"מ דיפרנציאלית אחרי החגים ולא מע"מ כללי, לחשוב שהאזרחים הם הפרה החולבת של האוצר".

"כל התקוות שתלינו במופז התנפצו"

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), אמר במהלך הדיון על העלאת המע"מ כי "יש ויכוח האם להעלות מע"מ שזה מס רגרסיבי, או מס לחברות. ועדת הכספים בראשותי עצרה את הירידה במס החברות שהיתה אמורה להגיע ב- 2016 ל- 18%. לא רק שעצרנו את זה, העלינו באחוז נוסף את מס החברות ל- 25%. אני חושב שזה מה שצריך לעשות. הגענו למצב שלא יעלה מס ההכנסה עד למשכורת של 14,000 שקל".

בתגובה לקריאות ביניים מחברי הכנסת של קדימה אמר גפני: "הלוואי והייתי באופוזיציה. אתם זרקתם אותי לזרועות הליכוד בכוח. כל הזמן אני משתמט בעיניכם. לאן אלך איתכם? לאבדון? רק תדעו: אין ארוחות חינם. אתם רוצים אותנו? מה אנחנו, חוטבי עצים שואבי המים שלכם שתדברו כל הזמן נגד הילדים שלנו ונגד המצפון שלנו ותגידו למה אתה הולך עם הליכוד? טעיתם. כמה תקוות תלינו בשאול מופז, כמה זה התנפץ לנו. כי יועץ התקשורת שלו אמר: תעלה על הגל של החרדים. במצב הנוכחי, של חסר בהכנסות המדינה, אנחנו עושים פעולות לא נעימות אבל ממזערים את הנזקים ככל שניתן. כנסת אחראית צריכה לתמוך בהצעות הללו".

8.3 מיליון שקלים להעברת המבנים במגרון

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והשר שטייניץ, סיכמו עם יו"ר ועדת העבודה של הכנסת, ח"כ חיים כץ, כי תבוטל העלאת מס ההכנסה ב-1% למשתכרים בין 8,881 שקלים ועד 14,000 שקלים, ומדרגות המס הבאות יעודכנו כך שמדרגת המס מ-14,400 תרד ל-14,000 שקלים ומדרגת המס של 21,800 תרד ל-21,000.

העלאת המע"מ עברה את אישור ועדת הכספים ביום רביעי שעבר, ומכיוון שזוהי תקנה ולא חוק, הדבר הצריך את האישור הסופי מהמליאה. מס ההכנסה עתיד היה לעלות ב-1%, החל ב-1.1.2013 למשתכרים מעל הממוצע, החל ממדרגת המס השלישית, 8,881 שקל ומעלה. זאת למעט המשתכרים מעל 67 אלף שקל בחודש, ומעל ל-800 אלף בשנה, שהמס שהם יצטרכו לשלם יגדל ב-2% בחודש. אולם, כאמור, הוחלט ברגע האחרון להעלות את המס רק החל משכר של 14,000. כמו כן, תוקדם בשנה - מינואר 2014 לינואר 2013 - הטלת מס מעסיקים של 0.6%.

בתוך כך, ועדת הכספים אישרה הערב מספר העברות תקציביות, וביניהן 8.32 מיליון שקלים לתקצוב העתקת המבנים ביישוב מגרון, 5 מיליון שקלים לצורך תקצוב ישיבות ההסדר באמצעות ועדת התמיכות במשרד הביטחון, 120 מיליון שקלים למקורות למימוש הסכם פשרה עם בעלי המניות, 500 אלף שקלים לשדרוג מערכות המחשוב במשרד ראש הממשלה, 12.4 מיליון שקלים למתאם הפעולות בשטחים לצורך תגבור מצבת הפקחים, 22.6 מיליון שקלים למשרד לביטחון הפנים לצורך שינויים פנימיים במשטרה וארגון מחדש של פלוגות במג"ב, 180 מיליון שקלים למשטרה לתגבור תקציב שכר וגמלאות של הארגון.

עוד באותו נושא:
מס ההכנסה יעלה רק למשתכרים מעל 14,000
היום תאושר העלאת המסים; ח"כ גפני: "מדיניות גרועה"
הממשלה אישרה את הגזירות הכלכליות החדשות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully