וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסעה לבקר בנה בכלא לאחר חמש שנים - ומתה בדרך

ניר יהב

6.8.2012 / 17:00

עאישה אסליח, פלסטינית מעזה, עלתה על האוטובוס בדרכה לכלא בישראל שם מוחזק בנה - אולם התמוטטה ומתה בנסיעה. ברצועה קיבלו בכאב את הבשורה: "היא השתוקקה לראותו לפני מותה"

עאישה אסליח היא אמו של האסיר הפלסטיני יחיא אסליח, הנמצא בכלא הישראלי כבר חמש שנים, בגין מעורבותו בהברחת נשק לתחומי עזה דרך המנהרות. עאישה, המכונה "אום-יחיא", לא ראתה את בנה מאז שנכנס לכלא, ורק באחרונה הותר לה וליתר בני המשפחות של האסירים מעזה לבקר את בניהם בכלא הישראלי. אום-יחיא הנרגשת עלתה לפנות בוקר (שני) על האוטובוס של הצלב האדום שהסיע אותה ואת יתר בני משפחות האסירים העזתיים לבתי הכלא בישראל, אולם לפני שהגיעה לבקר את בנה בכלא - התמוטטה אום-יחיא ומתה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"היא נהגה לומר עד כמה היא משתוקקת לפגוש כבר את בנה ולחבק אותו". אום-יחיא/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמהות של אסירים פלסטיניים אחרים קיבלו בכאב ובעצב את דבר מותה של אום-יחיא בת ה-75, שהלכה לעולמה בדרכה לפגוש את בנה לאחר חמש שנים שלא ראתה אותו. "אום-יחיא נהגה להגיע מדי יום שני, כמו יתר אמהות האסירים הפלסטינים, למטה הצלב האדום בעיר עזה כדי להביע הזדהות עם בנה האסיר", סיפרה אמם של האסירים דיאא ומוחמד אל-ארא. "היא נהגה לומר עד כמה היא משתוקקת לפגוש כבר את בנה ולחבק אותו. היא הביעה תקווה לראותו לפני שתמות".

"איסור הביקורים - אכזריות וגזענות"

לדברי אמם של האסירים דיאא ומוחמד, "תקוותה היחידה של אום-יחיא הייתה לראות את בנה בכלא. גם אנחנו, יתר אמהות האסירים הפלסטיניים, מקוות לבקר בקרוב את בנינו בכלא לפני שגם לנו יקרה מקרה דומה לזה שאירע לאום-יחיא". אמו של האסיר איברהים בארוד, סיפרה עד כמה אום-יחיא התרגשה לקראת הביקור בכלא. אחד מקרובי משפחתה אמר כי המשפחה "עצובה וכואבת" למשמע הידיעה על מותה של אום-יחיא בטרם הספיקה לראות את בנה.

"אישה שמחכה שנים ארוכות לבקר את הבן שלה והולכת לעולמה בזמן שהיא בדרכה אליו – זו טרגדיה", אמר לוואלה! חדשות קדורה פארס, ראש מועדון האסיר הפלסטיני. "בעזה יש נשים רבות וגברים רבים שחיכו במשך שנים ארוכות לבקר את בניהם בכלא. הם לא היו רשאים לעשות זאת במשך כמה שנים. זו אכזריות, זו גזענות, ואין לכך שום הסבר הגיוני".

עאישה אסליח, המכונה "אום-יחיא" אסליח, היא אמו של האסיר הפלסטיני יחיא אסליח, תושב חאן יונס שבדרום רצועת עזה. על אסליח הוטל עונש של 12 שנות מאסר בגין מעורבותו בהברחת נשק לתחומי עזה דרך המנהרות. באחרונה, בעקבות שביתת רעב המונית של האסירים הפלסטינים, נחתם הסכם בין שירות בתי הסוהר לבין הנהגת האסירים הפלסטינים שבמסגרתו הותר לבני משפחות האסירים העזתיים לבקר את קרוביהם בכלא. בני משפחות של 37 אסירים נסעו היום לבקר בכלא הישראלי.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully