וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקשי מקלט ופלסטינים לא יורשו לפנות לבית משפט

גלעד גרוסמן

6.8.2012 / 11:04

ההחלטה של שר המשפטים פוגעת בעיקר במחוסרי אזרחות, בהם גם עולים שלא הסדירו מעמדם, בדואים וילדי עובדי זרים. האגודה לזכויות האזרח ביקשה לבחון מחדש ההחלטה

שר המשפטים, יעקב נאמן, חתם בשבוע שעבר על תקנות הקובעות כי רק אזרחים ותושבים ישראלים או בעלי דרכון זר יוכלו לפנות לבתי משפט בישראל כדי לנהל הליך אזרחי או מינהלי. התקנות יכנסו לתוקף ב-1 בספטמבר.

ההחלטה, שנועדה להקל על מימוש פסקי דין שנותן בית המשפט בכך שניתן יהיה לאתר בקלות את הצדדים, משפיעה בעיקר על שלוש קבוצות - מחוסרי אזרחות, בהם עולים שלא הסדירו מעמדם, בדואים וילדי עובדי זרים, מבקשי מקלט חסרי דרכון ופלסטינים שאין להם דרכון זר. קבוצות אלה לא יוכלו לפנות לבית משפט בתביעות, בין השאר בנושאי עבודה, תאונות וסכסוכים אזרחיים וכן בעתירות נגד גירוש.

"התקנות האלה מצטרפות לשטף הליכי החקיקה הגזעני והקסנופובי שמקדמת ממשלת ישראל, שכל תכליתו לפגוע באפשרות שמהגרים, מבקשי מקלט ופלסטינים יוכלו לעמוד על זכויותיהם", אמר בתגובה עו"ד עודד פלר, מהאגודה לזכויות האזרח. "לא צריך למנוע מכל אלה זכות גישה לערכאות". האגודה פנתה בשבוע שעבר לשר המשפטים כדי שיבחן מחדש את התקנות, ואף שוקל לעתור נגדן לבג"ץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully