וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חודשיים של ביטולים: נתניהו ישוב לפעילות

טל שלו

5.8.2012 / 14:56

היום תוסר הנעל המקבעת את רגלו של ראש הממשלה, אשר החליפה את הגבס ששם בעקבות פציעה בחודש יוני. הפציעה גרמה לביטולים רבים של פגישות מדיניות ולהעברת חלק מהן למשרדו

לשכת העיתונות הממשלתית

חזרה לשגרה: חודשיים של נכות זמנית והצטנעות מעיני הציבור והתקשורת יבואו היום (ראשון) לסיומם כאשר רופאיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יסירו את הנעל המיוחדת שקיבעה את רגלו, מאז קרע את הרצועה בברכו במהלך משחק כדורגל ביוני האחרון. עם זאת, נתניהו ימשיך בטיפולי הפיזיותרפיה במהלך חודש אוגוסט. כך, לאחר תקופה ממושכת בה ניהל ראש הממשלה את כל פגישותיו, דיוניו וישיבותיו ממשרדו, יוכל מחר נתניהו להתייצב ביום גורלי במליאת הכנסת, ולהפגין נוכחות ללא מגבלות ביום ההצבעות המפרך הצפוי לאישור הגזרות הכלכליות.

בתחילת יוני, במהלך משחק כדורגל בו השתתף לצורך צילום תכנית תיירות בינלאומית, החליק ראש הממשלה ופצע את רגלו השמאלית. רופאי בית החולים הדסה אבחנו כי קרע את הגיד, ורגלו גובסה, ובהמשך החליפה את הגבס נעל קיבוע אורתופדית. "זה לא בדיוק משחקי היורו", אמר בסרטון שהעלה ליוטיוב כמה שעות לאחר הפציעה, בו הבהיר שיחזור מיד לעבודה במשרד ראש הממשלה. "אמשיך לשחק במגרשים אחרים למען מדינת ישראל", אמר.

בנימין נתניהו בגבס בהלוויית יצחק שמיר. עומר מירון
נתניהו המגובס בהלווייתו של יצחק שמיר/עומר מירון

בחודשיים האחרונים, מאז הפציעה, התנהלה כל פעילותו של נתניהו ממשרדו בירושלים, ולמעט השתתפותו בהלוויית ראש הממשלה לשעבר, יצחק שמיר, כל הופעותיו הפומביות בוטלו, כולל השתתפות בטקס חניכת האנדרטה לצבא האדום שלשמה הגיע לארץ במיוחד נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. כל הפגישות המדיניות, הדיונים, הביקורים והישיבות שכונסו נערכו במשרד ראש הממשלה, ולרוב הקפיד נתניהו שהתקשורת תוכנס לחדר רק לאחר שהוא כבר ישוב, ולא יצולם כשהוא נעזר בקביים או בעזרים אחרים כדי להתנייע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

ח"כ גילאון: "אני כבר 50 שנה צולע"

כך, כדי להקל בנגישות, ישיבות הממשלה השבועיות הועברו לקומה התחתונה – לחדר הישיבות של הקבינט הסמוך ללשכתו של נתניהו. במקביל, גם חדר הישיבות של סיעת הליכוד בכנסת נותר דומם בחודשיים האחרונים, שכן גם אלה הועברו למשרד ראש הממשלה הסמוך, באותה מתכונת תקשורתית. ביקוריהם של פוטין, של מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, של שר ההגנה, ליאון פנטה, של המועמד הרפובליקני לנשיאות, מיט רומני, ושל עוד שורה של מבקרים בכירים, התקיימו גם הם במתכונת דומה. צילומים של פגישות שקיים נתניהו עם חברי המשלחת האולימפית, משלחת סטודנטים סינים ומשלחת עיתונאים טורקים, הופצו בצורה דומה.

לאירועים חשובים, בהם היעדרותו של נתניהו הורגשה - דוגמת ועידת הנשיא וחגיגות יום העצמאות האמריקאי - הקפיד לשלוח סרטון יוטיוב מצולם, ולשזור קריצה למגבלה שמנעה את השתתפותו הפומבית. "נפצעתי במהלך משחק כדורגל – לא, לא אותו משחק שמעורבים בו קסדות, כריות כתפיים וכדורים בעלי צורה משונה. איך בכלל זורקים את הדבר הזה?", הסביר נתניהו בסרטון היוטיוב ששיגר לשגריר ארצות הברית, דן שפירו, בחגיגות ה-4 ביולי, והודה: "איך שלא תקראו לזה, זה פוגע. בייחוד בכבוד העצמי".

מיעוט הופעותיו הפומביות של נתניהו עורר תרעומת בקרב שורה של ארגוני נכים ובעלי מוגבלויות, שקראו לראש הממשלה לא להסתיר את הגבס ולנצל את המוגבלות שנכפתה עליו לצורך קידום המודעות הציבורית לזכויות בעלי מוגבלויות. "מפתיע אותי שנתניהו חושש לצלוע במליאה בשל היותו מגובס ברגל ימין. אני כבר 50 שנה צולע, ואני לא מתבייש להופיע ככה בציבור", אמר ח"כ אילן גילאון בחודש שעבר במליאת הכנסת. עם זאת, בסביבת נתניהו מדגישים כי הימנעותו מהופעות הפומביות נעשתה בעצת רופאיו, אשר הורו לו להימנע מפעילות מאומצת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully