וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: בג"ץ יאפשר למבקר להשלים את דו"ח הרפז

גלעד גרוסמן

5.8.2012 / 13:20

מדיון בעתירה נגד ההחלטה לאפשר למבקר המדינה היוצא לסיים כתיבת דו"ח הרפז עולה כי הוא יוכל להשלים את כתיבתו לאחר תום כהונתו. עם זאת, הוא יצטרך לקבל אישור מהמבקר החדש

בג"ץ יאפשר למבקר המדינה היוצא, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, לסיים לכתוב את דו"ח הרפז - כך מסתמן בעקבות דיון שנערך היום (ראשון) בעתירה נגד חוק שמאפשר למבקר שלושה חודשים נוספים לאחר תום כהונתו להשלים דו"חות עליהם הוא עובד.

מיכה לינדנשטראוס בשולחן עגול, יוני 2012. עומר מירון
ישלים את הדו"ח. מיכה לינדנשטראוס/עומר מירון

לפני כחודש וחצי, אישרה הכנסת תיקון לחוק מבקר המדינה, שמאפשר למבקר היוצא לסיים דו"חות עליהם הוא עובד תוך שלושה חודשים מסיום כהונתו. בעקבות זאת, הוגשה עתירה נגד התיקון, בטענה שמדובר בתיקון לא חוקתי, מכיוון שחוק מבקר המדינה הוא חוק יסוד.

השופטים - עדנה ארבל, אליקים רובינשטיין ועוזי פוגלמן - הביעו אי נחת מהחוק, אולם מסתמן כי הם אינם מתכוונים לבטלו, אלא לאפשר ללינדנשטראוס לסיים לחבר את הדו"ח בנושא מינוי הרמטכ"ל. עם זאת, יהיה עליו לקבל אישור מהמבקר הנוכחי, יוסף שפירא, טם ירצה לחקור או לזמן עדים, או לבצע על פעולה מלבד כתיבה. פרקליטו של לינדנשטראוס הצהיר בדיון כי כך הוא יפעל עד לקבלת פסק דין בעתירה.

"הדבר צמח בצורה לא מוצלחת"

"מה שעולה מתגובת המבקר, זה התקווה שזאת תהיה הפעם הראשונה והאחרונה שישתמשו בזה", אמר השופט רובינשטיין בדיון. "הדבר הזה צמח בצורה לא מוצלחת, ועכשיו משנברא, ההרכב הזה לא יכול לפסול קביעות חוקתיות. זה מלאכותי מדי שהשופט שפירא יחתום על מה שהוא לא מכיר".

השופטת ארבל אמרה כי "כשמסתכלים על המציאות, מדברים על דו"ח שעוסקים הרבה זמן בהכנה שלו... ההצעה מדברת על חוק שטיוטה שלו כבר הועברה. שלושה חודשים זה זמן מאוד מוגבל". רובינשטיין הוסיף כי "מדובר בתיק עב כרס, דו"ח שעורכים אותו זמן רב, בשביל שהמבקר הנוכחי ייכנס לעובי הקורה זה ייקח עוד המון זמן".

לקריאה נוספת:
מיכה לינדנשטראוס: "לפרשת הרפז השלכות חמורות"
קיבל הארכה: לינדנשטראוס יוכל להגיש "דו"ח הרפז"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully