וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפגינים זעמו: שוטרים סמויים התחפשו לפעילי יאיר לפיד

5.8.2012 / 13:17

בהפגנה אמש הופיעו כמה שוטרים סמויים בחולצות עם סיסמתו של לפיד "איפה הכסף?". "שלום עכשיו": "מעשה שפל, מיותר ואנטי דמוקרטי". המשטרה: "יוזמה שגויה של שוטרים בודדים"

צילום: טל אנגלנדר, דניאל בוק, אבי כהן, סאטלינק; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

בדומה לאירועי ההפגנות הקודמות, גם הבוקר (ראשון), נשמעים קולות המבקרים את התנהלות המשטרה במהלך הפגנת המחאה החברתית אמש בתל אביב. כמה מהשוטרים שפעלו בבגדים אזרחיים בין המפגינים לבשו חולצות שנשאו את הסמל המטה של יו"ר מפלגת "יש עתיד", יאיר לפיד. לטענת המשטרה מדובר ביוזמה שגויה של כמה שוטרים בודדים.

יריב אופנהיימר, מזכ"ל תנועת "שלום עכשיו", שנכח בהפגנה אמש, אמר לוואלה! חדשות: "משטרת ישראל הלבישה שוטרים סמויים בחולצות של יאיר לפיד ושלחה אותם לצלם את האנשים בקהל. לאחר שחשפו אותם, השוטרים העלימו לפתע את החולצות ונשארו עם חולצות רגילות. זה מעשה שפל, מיותר, אנטי-דמוקרטי ומביש שלא צריך לחזור על עצמו במשטרת ישראל".

ההפגנות צדק חברתי בקפלן , אנשים לאחר ששאפו גז פלפל. דרור עינב
"שימוש בחולצות של אנשים פוליטיים במסגרת פעילות משטרתית לעולם הייתה חלק מפעולות של משטרים אפלים"/דרור עינב

"הלוואי שלשוטרים של מדינת ישראל היה רצון חופשי ללבוש להתלבש ולחשוב באופן חופשי", אומר עורך הדין ברק כהן, מפעילי המחאה ומי שמייצג שניים מהעצורים מההפגנה אמש. "האמצעי של שימוש בחולצות של אנשים פוליטיים במסגרת פעילות משטרתית לעולם הייתה חלק מפעולות של משטרים אפלים. למרבה הצער, האמצעי האפל הזה לא שונה משאר האמצעים האפלים שנוקטת משטרת ישראל, בתפקודה כגוף חוקר אוכף חוק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"הטענה שלבישת החולצות נועדה להיטמעות - הזויה"

עורך הדין כהן מסר כי "ברור היה גם למשטרה שהצעדה שאנחנו קיימנו אתמול מתנגדת רעיונית וערכית לזו של יאיר לפיד, כך שהטענה שזה נועד לצורך היטמעות היא הזויה. התנהגות כזאת מזמינה דווקא בולטות ולא היטמעות".

כחלק מפעילות המשטרה לשמירה על הסדר במהלך הפגנות, מוצבים שוטרים במדים לצד שוטרים סמויים, שתפקידם להיטמע בקהל המפגינים מבלי שיבחינו בהם, לאסוף מידע מהשטח ולתעד את הנעשה. גם אמש, נצפו כמה שוטרים כאלה, וחלקם בחרו ללבוש את החולצות המדוברות. החולצות חולקו לכל המעוניין מוקדם יותר, במהלך ההפגנה שהתקיימה ברחבת מוזיאון תל אביב. ככל הנראה, השוטרים שלבשו את החולצות לקחו אותן אז.

המפגינים, בעלי ניסיון באירועים מסוג זה, זיהו את השוטרים הסמויים בנקל. כך, בתוך ההמון נראו מספר רב של מצלמות – השוטרים מתעדים את המפגינים מצד אחד, והמפגינים מצלמים את השוטרים מהצד השני. יחד עם צלמי העיתונות הרבים שנכחו שם, נצפו מצלמות כמעט כמספר האנשים.

צפו בתיעוד שוטר סמוי "מחופש" לפעיל של לפיד

ממשטרת מחוז תל אביב נמסר בתגובה לטענות נגד השוטרים שלבשו את החולצות: "מדובר ביוזמה שגויה של מספר שוטרים בודדים. מיותר לציין כי לא ניתנה שום הנחייה כזאת מצד הפיקוד, ובעקבות האירוע יחודדו ההנחיות לכלל השוטרים לאיסור על לבישת חולצות כגון אלו".

אחד מהעצורים אמש, שהמשטרה צפויה לבקש להאריך את מעצרו היום, חשוד כי ריסס גז פלפל לעבר שוטר סמוי, שלבש חולצת יאיר לפיד, ונזקק לטיפול רפואי. השוטר סיפר מאוחר יותר לוואלה! חדשות: "אין לי ספק שהפעם הם (התוקפים – מ.ש.) עלו מדרגה. פשוט עשו בי לינץ'". עורך הדין כהן ציין ש"כמו שראינו בהפגנות קודמות, מי שמרסס גז פלפל הם השוטרים, ולא המפגינים".

ההפגנות צדק חברתי בקפלן , אנשים לאחר ששאפו גז פלפל. דרור עינב
אחד השוטרים הסמויים נפגע מגז פלפל/דרור עינב

ובכל זאת, לעורך הדין כהן גם מילה טובה על השוטרים. "מבחינת השימוש בכוח, אפשר לציין שמאז ליל ניפוץ זגוגיות הבנקים, משטרת ישראל מתאמצת מאוד שלא להגיע לעימותים פיזיים, וזה ניכר. כבר שנה שלמה שאנחנו עומדים מול אותם השוטרים בשטח. זה יוצר מערכת יחסים. הם מכירים כבר את הפעילים, ולשלוח אגרוף לאדם שאתה מכיר זה קשה יותר. זה משפיע על ההתנהגות של השוטרים בשטח".

ממפלגת "יש עתיד" נמסר כי המפלגה "רואה בחומרה רבה את השימוש שנעשה על ידי שוטרים סמויים בחולצות 'יש עתיד' ('איפה הכסף?') בהפגנה אמש. תלונתנו בנושא תועבר למח"ש ולשר לביטחון פנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully