וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: שיא עולם בצניחה חופשית קבוצתית נשבר בארה"ב

138 צנחנים מרחבי העולם הצליחו לשבור את השיא הקודם של 108 צנחנים משנת 2009. לאחר 15 ניסיונות הצליחו הצנחנים ליצור מבנה אחיד, בקפיצה מגובה 6 ק"מ במהירות 350 קמ"ש

קבוצה של 138 צנחנים הצליחה לשבור אתמול (שבת) את שיא העולם בצניחה חופשית מגובה לקבוצות. הקבוצה, שהורכבה ממשתתפים מרחבי העולם, ניפצה את השיא העולמי במסגרת פסטיבל צניחות חופשיות, במדינת אילינוי שבארצות הברית.

ההישג המרשים לא התרחש בקלות. הקבוצה נזקקה ל-15 ניסיונות שנפרשו על פני שלושה ימים, ולבסוף הצליחה לשבור את השיא הקודם משנת 2009, שעמד על 108 צנחנים בקבוצה, וליצור מבנה אחיד. לאחר חודשים של תכנונים, נדחסו 138 הצנחנים לתוך שישה מטוסים וזינקו אל השמיים הפתוחים מגובה של כשישה קילומטרים ובמהירות 350 קמ"ש. ארבעה צלמים קפצו ביחד עם המשתתפים, על מנת לתעד את המאורע, ולסייע לשופטים באישור השיא.

צניחה חופשית קבוצתית. Brian Bucklan, AP
"עם זרמי האוויר החזקים, זה נהפך למעט יותר מורכב לבצע תמרונים ולהצליח להתחבר למבנה". הצנחנים שוברים שיא באוויר/AP, Brian Bucklan

באירוע נכחו שלושה שופטים מטעם הארגון הבינלאומי לספורט אווירי, שאישרו כי 138 הצונחים הצליחו ליצור בהצלחה מבנה תוך כדי שראשם מופנה כלפי מטה, ובכך הפכו את השיא לפורמלי. "בגדול, התחברנו לקבוצה כאשר כל שיווי המשקל נעשה בעזרת הראשים שלנו", סיפר לרשת "סקיי" אחד ממארגני האירוע, רוק נלסון, שהוסיף כי "עם זרמי האוויר החזקים, זה נהפך למעט יותר מורכב לבצע תמרונים ולהצליח להתחבר למבנה".

לפני כשבוע, צנחן אוסטרי בשם פליקס באומגרטנר, צנח מגובה של 29 קילומטרים, לקראת שבירת השיא בגובה הקפיצה העומד על 35 קילומטרים, הפרש של שישה קילומטרים בלבד מהגובה ממנו צנח באומגרטנר האוסטרי. מכל מקום, הוא ממשיך להתאמן ובשבועות הקרובים נדע אם יצליח לשבור את שיא העולם.

עוד בנושא
השמיים הם הגבול? צפו בצניחה מגובה 29 קילומטרים
צפו: קשישה בת 80 ניצלה בנס מצניחה חופשית
כבשו את האוורסט - וצנחו כל הדרך למטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully