וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצחי סאדאת לטלוויזיה: "לא היה שהיד, אלא רוצחו"

ניר יהב

3.8.2012 / 13:49

31 שנים לאחר הרצח התראיין אחד המעורבים והשפיל את נשיא מצרים לשעבר. משפחתו של סאדאת הגיבה בזעם: "סוחרי דם לפרנסתם. מעוותי שכל שמקומם בבית חולים פסיכיאטרי"

אחד מהמעורבים ברצח נשיא מצרים לשעבר, אנואר סאדאת, אמר השבוע בראיון טלוויזיוני כי הוא לא רואה בסאדאת "שהיד" אלא דווקא ברוצחו של הנשיא, חאלד איסלמבולי. הדברים שאמר טארק א-זומור, אחד ממנהיגי ארגון הג'מאעה האיסלמיה ומי שהיו בין הנאשמים המרכזיים במעורבות ברצח סאדאת בשנת 81, הצליחו להרגיז מאד את בני משפחתו של הנשיא לשעבר. עיפת סאדאת, אחיינו של הנשיא לשעבר, רתח מזעם על הדברים וכינה אותם "חוצפה של רוצח".

א-זומור ובן דודו עבוד א-זומור היו בין הנאשמים הבולטים במעורבות בחיסולו של אנואר סאדאת. לפני כשנה וחצי קיבלו השניים חנינה על ידי המועצה הצבאית העליונה ביחד עם 60 אסירים פוליטיים נוספים. עבוד א-זומור נידון לעשרים שנות מאסר בגין תכנון החיסול וניסיון הפיכה ו-15 שנים נוספות בגין שימוש בכוח נגד שוטרים. בן דודו, טארק, נידון לעשרים שנות מאסר בגין תכנון חיסולו של סאדאת ושבע שנות מאסר נוספות בגין התנגדות למאסר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אנואר סאדאת וחוסני מובארק בשנת 1981/מערכת וואלה, צילום מסך

השבוע, כאמור, התראיין טארק א-זומור לאחת מתחנות הטלוויזיה המצריות ואמר כי הוא אינו רואה בסאדאת "שהיד" אלא ברוצחו. עוד אמר כי חבל לו שלא לקח חלק פעיל יותר בחיסולו של סאדאת. המילה "שהיד" משמעותה בעברית "עד", והתואר ניתן למוסלמי לאחר מותו, אם מת תוך קיום מצווה או בלחימה למען הדת.

אחיינו של הנשיא לשעבר, המכהן כיום כיו"ר המפלגה הלאומית של מצרים, אמר כי הוא לא מתפלא שאלו מחשבותיו של "פושע שידיו מגואלות בדם". סאדאת האחיין הוסיף ואמר: "יום אחר יום נחשף העם המצרי לאמת מאחורי אותם סוחרים בדם שמתפרנסים מזה. ברור לכל שתוך זמן קצר ישובו אותם מעוותי שכל למקום הטבעי שלהם: בתי הכלא ובתי החולים הפסיכיאטרים".

חוסני מובארק, מנחם בגין ואנואר סאדאת, במהלך שיחות שלום, 1979. GettyImages
מובארק וסאדאת במהלך שיחות השלום עם ראש הממשלה בגין בשנת 1979/GettyImages

אנואר סאדאת שימש כנשיא מצרים בין השנים 1970-1981. ב-6 באוקטובר 1981 נרצח על ידי אנשי הג'יהאד המצרי בעת שצפה במצעד צבאי. הרוצח, חאלד איסלאמבולי, השתתף במצעד הצבאי ובעת שעבר ליד סאדאת, התנפל ביריות על בימת הכבוד וחיסל אותו. חוסני מובארק, סגנו דאז של סאדאת, החליף אותו בתפקיד וכך עלה לשלטון.

עוד בנושא
מצרים תחת טנטאווי - מבולבלת ומתגעגעת לסאדאת
רעייתו של אנואר סאדאת: בעלי טעה במינוי מובארק
מצרים: שוחררו שניים מהמעורבים ברצח סאדאת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully