וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: שוחררו שניים מהמעורבים ברצח סאדאת

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.3.2011 / 0:11

שלטונות מצרים שחררו שני בכירי הג'יהאד איסלמי, שנכלאו בגין מעורבות בתכנון ההתנקשות בסאדאת. ככל הנראה, צעד זה נעשה במסגרת ניסיונות השלטון החדש להתפייס עם כל הזרמים הפוליטיים

שלטונות מצרים שחררו אתמול (חמישי) מהכלא את שני הבכירים לשעבר בג'יהאד האיסלמי המצרי, בני הדודים עבוד וטארק א-זמר, שנידונו למאסר בגין מעורבות בתכנון ההתנקשות בנשיא מצרים לשעבר, אנואר סאדאת. המועצה הצבאית העליונה, המנהלת את ענייניה של מצרים, פרסמה הערב צו צבאי המורה על שחרורם של 60 אסירים, ביניהם עבוד וטארק, אשר ריצו לפחות מחצית מהעונש שנגזר עליהם.

מהלך זה ננקט ככל הנראה כחלק מניסיונותיה של המועצה הצבאית העליונה להתפייס עם כל הזרמים הפוליטיים במדינה. כחלק מכך, הורתה המועצה לפני כשבוע לשחרר גם שני בכירים בתנועת האחים המוסלמים, ח'ירת שאטר וחסן מאלק, לאחר שריצו ארבע שנים וחצי מתוך שבע שנות המאסר שנגזרו עליהם.

אנואר סאדאת היה נשיא מצרים בין השנים 1970-1981. ב-6 באוקטובר 1981 נרצח סאדאת על ידי אנשי הג'יהאד המצרי בעת שצפה במצעד צבאי. הרוצח, חאלד איסלאמבולי, השתתף במצעד הצבאי ובעת שעבר ליד סאדאת, התנפל ביריות על בימת הכבוד וחיסל אותו. חוסני מובארק, סגנו דאז של סאדאת, החליף אותו בתפקיד וכך עלה לשלטון.

(עדכון ראשון: 22:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully