וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: עם חידוש זרם החשמל, המעצמה נחשפת בקלונה

רויטרס

1.8.2012 / 16:05

מאות מיליוני הודים חיו בחשיכה במשך יומיים בשל קריסת התשתיות. המדינה, שמנסה לשווק את עצמה ככוח כלכלי, ספגה מכה נואשת לגאוותה, אחרי שנאלצה לרכוש חשמל משכנתה הזעירה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

החיים בהודו שבים באיטיות למסלולם היום עם חידוש זרם החשמל לבתיהם של יותר מחצי מיליארד תושבים בחלקים שונים במדינה. לפנות בוקר (רביעי) חודשה הזרמת החשמל לרוב הבתים שנותקו ממנו ביומיים האחרונים, בשתי הפסקות חשמל עוקבות. כעת, התושבים מתחילים לחפש את האשמים שהובילו לקריסת התשתיות, שמוגדרת כאחת מהפסקות החשמל החמורות בתולדות המדינה.

בבירה ניו דלהי הודלקו לפנות בוקר פנסי הרחוב, ולאחר מכן הושב החשמל גם לבתים, וכך גם במרבית הערים ב-18 המדינות בצפון הודו ובמזרחה מהן נותק הזרם. ואולם, במדינת אוטר פראדש - אחת מ-28 המדינות המרכיבות את הודו, ושבה מתגוררים יותר בני אדם מאשר בברזיל כולה - עדיין יש שיבושים קשים. גורם רשמי אמר היום כי למעלה משני שלישים מהבתים במדינה עדיין מנותקים מחשמל.

החשמל נותק בלילה שבין ראשון לשלישי ושב לסירוגים, אך הותיר בפרק זמן זה מאות מיליוני בני אדם ללא תשתיות. כמאתיים כורים נלכדו מתחת לאדמה, בתי חולים הוחשכו ושותקו, ו-300 רכבות נתקעו על הפסים.

הפסקת החשמל בהודו - החמורה זה עשור

כבלי חשמל בעיר גוואטי בצפון מזרח הודו. 1 באוגוסט 2012. AP
זריחה בעיר גוואטי בצפון-מזרח הודו, הבוקר/AP

הזרם פסק תחילה ביום ראשון, בשש מדינות מחוז צפוניות - דלהי, פונג'אב, אוטר פראדש, הימצ'אל פרדש, הרייאנה ורג'סטאן, כמו גם בעיר הבירה ניו דלהי. ביום שני בערב הצליחו הרשויות להשיב את הזרם ואת אספקת החשמל, אך ביום שלישי בצהריים, נפלה הרשת שוב, במקביל לקריסת רשת החשמל במזרח המדינה, הפרושה במדינות מערב בנגל, ביהאר, אוריסה וג'רקאנד. בהמשך נמסר כי גם הרשת הצפון-מזרחית קרסה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

הממשלה מינתה שר אנרגיה חדש

הודו, הכלכלה השלישית בגודלה באסיה, עושה מאמצים גדולים לשווק את עצמה ככוח עולה בזירה העולמית. הפסקת החשמל ששיתקה את מחצית המדינה פגעה אנושות בתדמיתה ובגאוותה, והיא נאלצה לרכוש חשמל משכנתה הזעירה, בהוטן.

חצי הביקורת מופנים אל הממשלה, שלא השכילה לאגור רזרבות של חשמל נוכח הביקוש הגובר. מנגד, גורמים בממשלה מאשימים את הממשל המקומי בכל אחת מהמדינות, וטוענים לבזבוז יתר של מאגרי החשמל ולאי-ויסות של הצריכה. מנתונים שפורסמו בשנה שעברה, עולה כי שליש מתושבי הודו ממילא אינם מחוברים לחשמל במשך רוב שעות היום, והמדינה נמצאת בגירעון חשמל קבוע של כ-13 אחוזים.

בניסיון להתמודד עם הביקורת, ראש ממשלת הודו, מנמוהן סינג, מינה את שר המסחר, מודבידרי וירפה מוילי, לתפקיד שר האנרגיה החדש. לדברי מוילי, לא ניתן להטיל את האשמה על המדינות השונות המרכיבות את הודו, ויש להמשיך לפתח את התשתיות השונות. בינתיים, הממשלה הודיעה על הקמת ועדת חקירה לבדיקת הסיבות שהובילו להפסקת החשמל. אגב, לפליאתם של עיתונאים רבים בהודו, שר האנרגיה הנוכחי, סוסהיל קומאר שינדה, כלל לא ספג את האשמה: הוא קודם לתפקיד שר הפנים.

הישראלים בהודו רגועים: "הפסקת החשמל - חלק מהקסם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully