וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלים בהודו רגועים: "הפסקות חשמל - חלק מהקסם"

עירית זיכלינסקי

31.7.2012 / 19:06

הפסקת החשמל שהחלה אתמול ופגעה כבר בכמחצית מהתושבים, לא פסחה על הישראלים השוהים במדינה. שליח חב"ד בניו דלהי: "לומדים להסתדר". איש עסקים: "חוזרים מאות שנים אחורה"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

הפסקת החשמל בהודו, שהתרחבה היום (שני) גם מאזורי הצפון גם למזרחה של תת-היבשת ולצפון מזרחה, גרמה לניתוקם מזרם חשמלי של כמחצית מהתושבים – וגם של הישראלים השוהים בה. עם זאת, הישראלים, כך נראה, מצליחים לשמור על קור רוח. "הפסקות החשמל כאן אינן משהו נדיר, אנשים או סובלים או פשוט לומדים להסתדר", סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות שליח חב"ד בניו דלהי, הרב שניאור קופצ'יק.

לימוד בבית ספר לאור נרות בפרברי בירת הודו, ניו דלהי, עקב הפסקת חשמל, 30 ביולי 2012. רויטרס
"הפסקות החשמל כאן אינן משהו נדיר". הודו, היום/רויטרס

"לפעמים אנחנו נתקעים ללא חשמל לאפות חלות לשבת, אז אנחנו כבר למדנו ואנחנו אופים ביום חמישי", אמר הרב קופצ'יק שהוסיף כי גם המטיילים כבר הספיקו להתרגל למצב. "מה שקרה ביומיים האחרונים זה שהייתה הפסקת חשמל בלילה הקודם, פתאום הייתה תקלה והחשמל פסק בשליש מהודו ואז כולם ביחד סובלים".

.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תחנה של הרכבת התחתית בזמן הפסקת חשמל, ניו דלהי בירת הודו, 30 ביולי 2012. AP
"אין יותר מדי מה לעשות, מחכים שזה יגמר"/AP

לדברי הרב קופצ'יק, תחילה פסק החשמל ל-12 שעות ולאחר שחזר הזרם למשך 15 שעות – הוא הופסק שוב לעשר שעות. "אין יותר מדי מה לעשות, מחכים שזה יגמר", אמר. "יש כאן הרבה בתים שיש להם גנרטורים וזה מציל אותם. כרגע החשמל חזר ואנחנו אומרים תודה על כל שעה שיש לנו מאוורר".

ניצן כץ, איש עסקים ישראלי המתגורר בהודו, סיפר כי החשמל החל לחזור בהדרגה לחלק מהשכונות. "משעות הבוקר המוקדמות אנחנו בלי חשמל בכלל. אני מניח שזה קשור לגשם הכבד שהיה", אמר כץ בראיון לגלי צה"ל. "זה חלק מהקסם בהודו - חוזרים כמה מאות שנים אחורה". לדבריו, לא נראה שהממשלה משקיעה מאמצים בניסיון להקל על הבעיה. "זה משהו שקרה כבר פעמיים ביומיים האחרונים. בינתיים אנחנו מעדיפים להישאר באזור של המשרד, איפה שיש גנרטורים שעובדים וחשמל שזורם", הוסיף.

בגלל תקלה: 300 מיליון הודים ללא חשמל. רויטרס
תוהו-ובוהו שרק הולך וגדל/רויטרס

בדיווחים המגיעים מהודו מתואר תוהו-ובוהו שרק הולך וגדל, בעיקר בתחום התחבורה: מערכת הרכבות עמדה מלכת, ובכבישים שוררים פקקים אינסופיים. עדיין לא ברור מהו הגורם לתקלה הפתאומית, אולם לפי מספר דיווחים שפורסמו, כמה ממדינות המחוז בהודו עשו שימוש מוגזם בחשמל, מעבר למתח שהן מורשות להשתמש בו.

הפסקת החשמל שררה מאז שלשום בלילה בשש מדינות מחוז צפוניות (דלהי, פונג'אב, אוטר פראדש, הימצ'אל פרדש, הרייאנה ורג'סטאן), כמו גם בעיר הבירה ניו דלהי. אתמול בשעות הערב הצליחו הרשויות להשיב את הזרם ואספקת החשמל התחדשה, אולם היום בצהריים נפלה הרשת שוב, ובאותה שעה בערך נפלה גם רשת החשמל של מזרח המדינה, הפרושה במדינות מערב בנגל, ביהאר, אוריסה וג'רקאנד. בהמשך נמסר כי גם הרשת הצפון-מזרחית קרסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully