וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל תקלה: 300 מיליון הודים יושבים בחושך

30.7.2012 / 10:44

תקלה ברשת קווי חשמל בבירה ניו-דלהי גרמה להפסקת הזרם לכל צפון תת היבשת - ההפסקה הרחבה ביותר במדינה בעשור האחרון. הרשויות הפעילו מערך חירום: "נדאג שהתקלה לא תחזור"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן דוד

זה יכול לקרות רק בסין, ובהודו: 300 מיליון בני אדם נותרו הלילה (שני) ללא חשמל לאחר שתקלה ברשת קווי חשמל בבירה ניו-דלהי גרמה להפסקת הזרם לכל החלק הצפוני של תת-היבשת. מדובר בהפסקת החשמל הרחבה ביותר במדינה בעשור האחרון. בשעה 2:00 בלילה לערך נפל החשמל בניו-דלהי ובשבע מדינות נוספות, והזרם לא הושב עד שעות השיא של הבוקר, אז נראו עובדים העושים את דרכם ברגל למקום העבודה לאחר שרשת הרכבות הפנימית בבירה חדלה מלפעול.

תחנת הרכבת הראשית של ניו דלהי, בירת הודו, בזמן הפסקת חשמל שגרמה לכל הרכבות לעצור, 30 ביולי 2012. AP
הזרם לא הושב עד שעות השיא של הבוקר. תחנת הרכבת בניו-דלהי, הלילה/AP

אמנם הפסקות חשמל נפוצות בהודו, גם בערים גדולות, אולם לא בבירה, שעומסים כבדים נרשמו ברחובותיה שכן מערכת הרמזורים חדלה מלפעול. "אני מאחר ב-45 דקות לעבודה", סיפר כשאב שה בן ה-32 העובד בחברת תוכנה כ-30 קילומטרים מחוץ לניו-דלהי. "אין חשמל משעה 2:00, ולכן גם לא היו לי מים להתקלח ועכשיו הרכבת איחרה ב-13 דקות לאחר שנתקעה בעומסי תנועה למשך חצי שעה".

הרשויות בהודו הפעילו את מערך החירום, שיאפשר הזרמת חשמל לבתי החולים ומערכת התחבורה ובמהלך שעות הבוקר החשמל החל לחזור למדינת דלהי ולמדינת אוטר-פראדש – מדינה בה אוכלוסייה גדולה מאשר בברזיל. כמו כן, נפגעו בהפסקת החשמל המדינות רג'סטאן, פונג'אב, ג'אמו וקשמיר שבגבול הפקיסטני.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
תחנת הרכבת הראשית של ניו דלהי, בירת הודו, בזמן הפסקת חשמל שגרמה לכל הרכבות לעצור, 30 ביולי 2012. AP
עומסים כבדים נרשמו ברחובות הבירה, שכן מערכת הרמזורים חדלה מלפעול/AP

"נאתר את מקור התקלה ונדאג שהיא לא תחזור על עצמה", אמר רם נאייאק, ראש חברת החשמל ההודית. "העדיפות העליונה היא לחדש את זרם החשמל למערכות חיוניות – שדות תעופה, בתי חולים ומערכת הרכבות". עם זאת, גורמים רשמיים בנמל התעופה בניו-דלהי ציינו כי לא חלו עיכובים בטיסות.

משק החשמל בהודו סובל ממחסור קבוע של 12% בשעות השיא, דבר שמעכב את הכלכלה המתפתחת של המדינה. יצרנית חשמל פרטית בניו-דלהי דיווחה כי אזור צפון הודו לא סבל הפסקת חשמל בסדר גודל שכזה מאז שנת 2001. בכל מקרה, כ-40% מתושבי הודו (ובמספרים – כ-500 מיליון בני אדם) אינם מחוברים לרשת החשמל, בין היתר בגלל עיכובים בפיתוח תחנות כוח ופתיחת מכרות פחם חדשים.

תחנת הרכבת הראשית של ניו דלהי, בירת הודו, בזמן הפסקת חשמל שגרמה לכל הרכבות לעצור, 30 ביולי 2012. Altaf Qadri, AP
"נאתר את מקור התקלה ונוודא שהיא לא תחזור על עצמה". ניו דלהי, היום/AP, Altaf Qadri
תחנת הרכבת הראשית של ניו דלהי, בירת הודו, בזמן הפסקת חשמל שגרמה לכל הרכבות לעצור, 30 ביולי 2012. Altaf Qadri, AP
תחנת הרכבת הראשית בניו דלהי/AP, Altaf Qadri

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully