וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות בהודו: 44 הרוגים, מאות אלפי פליטים

26.7.2012 / 22:00

באסאם שבצפון מזרח הודו מתחוללים זה שבוע קרבות אלימים בין שבטים מקומיים למתיישבים מוסלמים. הצבא מפטרל ברחובות במטרה לחלץ נשים וילדים תחת ההוראה: "לירות כדי להרוג"

קרבות אלימים בין בני שבט לבין מתיישבים מוסלמים, המתחוללים במדינת אסאם שבצפון מזרח הודו, הובילו למניין הרוגים העומד הערב (חמישי) על 44 בני אדם - כך הודיע ראש המחוז, טרון גוגואי. שוטרים חמושים שהגיעו למקום, פתחו באש על קבוצות של חמושים במוטות ובמקלות, משום שהפרו את העוצר שנקבע לתושבי המקום.

המהומות החלו לפני כשבוע בין בני שבט ה"בודו" לבין מתיישבים הודים ממוצא מוסלמי. כתוצאה מכך, עשרות אלפי תושבים באזור נמלטו מחשש לחייהם, וחיפשו מקלט בערים גדולות יותר. טרון גוגואי סיפר כי 200 אלף בני אדם נאלצו לנוס מבתיהם בשל הלחימה, ושלמעלה מ-60 בתי מחסה הוקמו בעיירות הסמוכות על מנת לשכן את הפליטים. "אין כאן שום ביטחון" קרא תושב המקום בן 45 שנמלט לעיירה הסמוכה בינג'י.

מהומות בכפר אסאם שבהודו. יולי 2012. רויטרס
"200,000 בני אדם נאלצו לנוס מבתיהם בשל הלחימה" כפר בוער באסאם/רויטרס

ביממה האחרונה נצפו באסאם מחזות סוריאליסטיים כגון משאיות עמוסות בנשים, ילדים ושקי אורז, המפלסות את דרכן אל מחוץ למחנה הפליטים המאולתר אל עבר מחוז סמוך. את המשאיות מאבטחים שוטרים וחיילים הודים, שקיבלו הוראות מפורשות "לירות בכל איום" בניסיון לקטוע את אחד מרצפי האלימות הקשים ביותר באזור זה עשור.

בשנים האחרונות, שבטים הינדואים ונוצרים כאחד, התאחדו בשורה של מאבקים אלימים נגד מהגרים מוסלמים, שמוצאם בעיקר מבנגלדש הסמוכה. המוסד לחקר הביטחון הלאומי בהודו הממוקם בניו דלהי, טען כי כישלונה של הממשלה בפיתוח מדיניות שתתמודד עם האלימות הנובעת מסיבות אתניות, משמעו שאסאם תישאר מקום מועד לפורענות.

מהומות בכפר אסאם שבהודו. יולי 2012. רויטרס
החיילים קיבלו הוראה לירות בכל איום. נשים וילדים מפונים מאזור הלחימה/רויטרס

המהומות האחרונות באסאם, אירעו מספר ימים לאחר גל שטפונות שהרג כמאה בני אדם, והותיר כ-400 אלף מחוסרי בית. בני שבט ה"מודו", שחשו כי גלי המהגרים תופסים אדמות יקרות ומאיימים על יכולת הקיום שלהם, פתחו בשורה של אירועים אלימים נגדם. "בשטח חקלאי, לכל פיסת אדמה ישנה משמעות אדירה, ולכן הסבירות הגבוהה שהמקומיים והמתיישבים ילחמו עליה", הוסיפו במרכז לחקר הביטחון הלאומי בהודו.

לקריאה נוספת
הודו: אב ערף את ראש בתו בחרב והציגו לראווה
"איך נחתן אותה?". כך רוצחים הודים את בנותיהם
אסון המעבורת בהודו: מניין ההרוגים יעלה על 200

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully