וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פג תוקף חוק טל: "אין כוונה להתנפל על החרדים"

1.8.2012 / 10:41

צווים ראשונים ישלחו לבחורי הישיבות מהבוקר, למרות שבצה"ל ובמשרד הביטחון מודים שאין מספיק כוח אדם לאכיפה מלאה של המשתמטים. תכנית הרמטכ"ל בנושא תוצג לברק בקרוב

צילום: דרור פיקלני, שי מכלוף, דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

החל מהיום (רביעי) אברכים שיגיעו לבסיס הקליטה והמיון כשבידיהם אישור מהישיבה, כבר לא יזכו לדחיית שירות אוטומטית על בסיס חוק טל, שתוקפו פג הלילה בחצות. קצין בכיר באגף כח אדם בצה"ל, הבהיר בשיחה עם וואלה! חדשות כי לצה"ל יש תכניות מגירה לכלל החילות והאגפים כיצד לשבץ חרדים בהיקפים מעבר למכסות שקבעה הממשלה, כאשר עדיין לא ידעה כי חוק טל יבוטל על ידי בג"ץ.

החל מהבוקר ועל פי החלטת שר הביטחון, אהוד ברק, ישלחו בדואר צווים ראשונים לכלל המועמדים לשירות ביטחון כולל, שיסווג אותם על פי קב"א, דפ"ר, ופרופיל רפואי. במשרד הביטחון מעריכים כי בחורי הישיבות יגיעו בכל מקרה לצו הראשון, מאחר וגם כשחוק טל היה בתוקף הם היו מגיעים ללשכות השונות כדי לעבור ל"מסלול דיחוי". על פי הנחיית שר הביטחון, יגישו בצה"ל תוך 30 יום את התכנית הכוללת לגיוס חרדים, אך במקביל ייערכו לקליטת אלפי חרדים באמצעות גיוס מאבחנים, אנשי צוות מיון ורופאים גברים.

מכסות הגיוס לא יפרצו

עם זאת, אמר גורם בכיר בסביבת שר הביטחון כי ההערכה היא שלא תהיה התנגדות לבדיקות וטיפול מצד רופאות, "בדיוק כמו שהם מגיעים לבתי החולים ומטופלים במקרי חירום על ידי אחיות או רופאות". באכ"א טוענים כי מכסות הגיוס לא יפרצו מאחר והגיוס של החרדים באופן המוני יחל רק לאחר סיום שלבי המיון.

על האפשרות שמרבית החרדים יסרבו להגיע לצו הראשון, הודה הגורם הבכיר בסביבת שר הביטחון כי "אין שום כוונה להתנפל על החרדים כשם שאין התנפלות על אלו שחייבים מסים. אך בניגוד לכך, מערכת אכיפת החוק תדע לאתרם כשירצו לצאת מחוץ למדינה או כשיבצעו עבירת תנועה. במקרים אחרים יוכלו שוטרי המשטרה הצבאית לבצע מעצרים. ברור שאין כוח אדם לכך, אבל באותה נשימה אפשר לומר שגם היום לא עוצרים את כולם. אני לא רואה את זה קורה בחודשים הקרובים, אך בהחלט אנחנו נעביר מסר שיש שיוויון".

הרמטכ"ל בני גנץ בקום בגיוס התותחנים ופיקוד העורף, יולי 2012. יותם רונן
גנץ אתמול בבסיס קליטה ומיון/יותם רונן

הרמטכ"ל בני גנץ, התניע אתמול בבסיס הקליטה והמיון את התהליך להרכבת תוכנית כוללת לגיוס חרדים, כשקיים דיון רחב עם ראש אגף התכנון, האלוף נמרוד שפר, ראש אכ"א האלופה אורנה ברביבאי ובכירי אגף כוח האדם.

בצה"ל כבר העלו רעיונות לשכור מבנים בבני ברק שישמשו בסיסי "גלאט כושר", בהם ישרתו חרדים שיעברו הכשרות בתחום המחשוב, ומשם ישרתו כחיילים לכל דבר במסגרת אגף המודיעין או אגף התקשוב. רעיונות נוספים שעומדים על הפרק הם הקמת יחידות תומכות לחימה בחיל האוויר והעברת כוח אדם איכותי למקומות בהם יש שירות מעורב לבנים ובנות.

עוד אפשרות היא הקמת סיירות בחילות השדה לחרדים בעלי פרופיל גבוה. יצוין כי מאחורי הקלעים מתנהלת תחרות בין האגפים והחילות במטרה לגייס חרדים איכותיים שמוכנים לשרת במקצועות טכנולוגיים, אך האלופה ברביבאי הבהירה בשיחות סגורות כי סדרי כוח האדם יקבעו בהתאם לצורכי הצבא ולא על פי מידת השיווק של המפקדים.

לפנייה לכתב: amirbohbot@walla.co.il

עוד בנושא
ברק לצה"ל: הכינו מתווה לגיוס חרדים תוך חודש
גיוס אוגוסט לנח"ל החרדי: "מי שלא לומד - שיתגייס"
דעה: לילה טוב חוק טל, בוקר טוב משבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully