וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ על אירן: "הדרג המדיני רוצה בדעתי ומקשיב לה"

31.7.2012 / 17:11

הרמטכ"ל התייחס לפרסומים לפיהם הצמרת הביטחונית פועלת לסיכולה של תקיפה עצמאית באירן. עם זאת אמר: "את מה שנחשוב נאמר לדרג המדיני, ונעשה את מה שיורו לנו"

צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן דוד

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, התייחס היום (שלישי) לפרסומים הבוקר ב"ידיעות אחרונות" לפיהם הצמרת הביטחונית בישראל, לרבות הוא עצמו, מתנגדים לפעולה צבאית עצמאית לסיכול תכנית הגרעין האירנית. במסיבת עיתונאים שערך בבסיס הקליטה והמיון של צה"ל בתל השומר, אמר הרמטכ"ל כי "כמפקד צה"ל וכרמטכ"ל, הדרג המדיני מצפה ממני שאומר לו את כל מה שאני חושב. אני עושה את זה, והם מקשיבים".

ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו ושר הביטחון, מר אהוד ברק בישיבת המטכ"ל של צה?ל, ינואר 2012. דובר צה"ל
אומר את דעתו, ומקשיבים לו. גנץ עם ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ברק/דובר צה"ל

עם זאת, סייג גנץ את דבריו, ואמר כי "את מה שאנחנו חושבים נאמר לדרג המדיני, ונעשה את מה שיורו לנו". לדבריו, "אף אחד מהפרסומים המדוברים לא נאמר ממני או מטעמי, ואני לא עוסק בפרסומים הללו". עוד אמר גנץ כי "אירן היא המדינה היחידה בעולם שמנסה לפתח נשק גרעיני והיא קוראת להשמדת מדינה אחרת, במקרה הזה אנחנו, ולא נכון שנתעלם מזה. צה"ל ערוך ונכון לפעול, ומבחינתנו האמירה 'כל האופציות על השולחן' היא לא סיסמה, אלא תכנית עבודה, ואנחנו עושים אותה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"נערכים לגיוס חרדים"

הרמטכ"ל גם התייחס לתפוח האדמה הלוהט שמונח לפתחו – פקיעתו מחר של חוק טל, הפוטר תלמידי ישיבות מגיוס לצה"ל. "אנחנו נערכים לגיוס חרדים", אמר גנץ, "נעשה את התוכניות כנדרש ונציג אותן, נשב ונתכנן, נעשה תהליכי מיון ונמצא דרכים לפתרון". לדברי גנץ, "גיוס חרדים אינו סוגיה צבאית אלא פוליטית. הדרג הפוליטי הכריע בעניין הזה, וכאשר הכריע את שהכריע, וחוק גיוס חובה ייכנס לתוקפו בלי חוק אחר, אז זה הסידור. כל מה שהדרג הפוליטי יחליט בעניין זה – צה"ל ייערך בהתאם. זה לא עניין צבאי".

גנץ התייחס גם למצב בסוריה. לדבריו, "אני חושב שהמציאות שם חמורה, זה פשוט עצוב וכואב ברמה האנושית איך אסד טובח באנשיו. אנשים נהרגים שם ונרצחים, אנחנו עוקבים ברמת הגבול ככל שניתן, ונפעל אם נצטרך".

לקריאה נוספת
האם הרמטכ”ל באמת מתנגד לתקיפה באירן?
”ארה”ב הציגה בפני נתניהו את תכנית התקיפה באירן”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully