וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הרמטכ"ל באמת מתנגד לתקיפה באירן?

31.7.2012 / 9:45

במערכת הביטחון מעריכים כי הפרסומים על התנגדותו של גנץ לתקיפה באירן נובעים מספין תקשורתי. עם זאת, הבהיר גורם בכיר במערכת הביטחון כי "הרמטכ"ל נהנה מחופש הבעת דעה"

"לרמטכ"ל ניתן חופש הבעת דעה בכל תחום, מאחר ובסופו של דבר הוא מפקד הצבא", כך הבהיר אמש (שני) גורם בכיר במערכת הביטחון בעקבות הפרסומים האחרונים בכלי התקשורת על התנגדויות נחרצות לכאורה של בכירי מערכת הביטחון לתקיפה באירן - בהם הרמטכ"ל בני גנץ, מפקד חיל האוויר האלוף אמיר אשל וראש המוסד תמיר פרדו. "הוא נדרש להקשיב לדרג המדיני שקובע יעדים לביצוע. הוא אחראי להכין את הצבא לתרחישים השונים והוא אחראי לומר האם הצבא מוכן לביצוע המשימות. גם אז היכולת לקבל החלטה שייכת לדרג המדיני", ציין הגורם.

הגורם הוסיף כי "בעבר כבר היו התנגדויות של דרגים בכירים לפעולות צבאיות כמו באנטבה או בתקיפת כור בעירק, אשר לבסוף בוצעו בהצלחה. אין במשימות הללו להעיד על מערכת היחסים של היום, אבל הן סוג של דוגמה".

סיור הרמטכ"ל בבקו"ם מרץ 2012. יותם רונן
"תפקיד הרמטכ"ל הוא לתת המלצות ולחוות דעה וכך הוא עושה במאה אחוז". גנץ/יותם רונן

"יש כאן ניסיון להלביש רעיונות ודעות על אנשים כדי לייצר אווירת אנטי לתקיפה", הוסיף הגורם. "לכולם יש יכולת גבוהה להבעת דעה והם יודעים להביע דעה. כל ניסיון לדבר על תקיפה במונחים של כן ולא הוא דמגוגי, לא מקצועי ולא רציני".

גורם ביטחוני בכיר נוסף דחה את הפרסומים לפיהם הרמטכ"ל דיבר על האפשרות לתקוף באירן עם בכירים בממשל האמריקאי, והבהיר כי גנץ מדבר על נושא זה אך ורק בפורומים סגורים מאוד. במערכת הביטחון מעריכים כי הפרסומים אודות התנגדות של הרמטכ"ל לתקיפה באירן נובעים מספין תקשורתי. "תפקיד הרמטכ"ל הוא לתת המלצות ולחוות דעה וכך הוא עושה במאה אחוז. הפרסום אודות הרמטכ"ל מצטרף לפרסומים לא ברורים על פעילות של חיל האוויר באזרבייג'ן, שימוש בפצצות חכמות ועוד. ההערכה שלנו היא כי מי שמגלגל ספינים מסוג זה החוצה הוא גורם המתנגד לתקיפה, והמבין יבין", אמר הגורם.

לפנייה לכתב: amirbohbot@walla.co.il

לקריאה נוספת
פנטה יגיע לישראל: "יחשוף החלטה חדשה בנושא אירן"
נתניהו: "דרוש איום צבאי על אירן"; רומני: "מאמץ עמדותיך"
"ארה"ב הציגה בפני נתניהו את תכנית התקיפה באירן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully