וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: נגדים השתמשו בכספי צבא לרכישת מוצרי חשמל

31.7.2012 / 12:52

השניים, נגדים מפיקוד צפון, חשודים שרכשו בין היתר מצלמות יקרות בטענה שנועדו לשימוש בגבול. חלק מהפריטים נמכרו או שימשו כדמי שתיקה לקצינים בכירים. "מעורר כעס ואכזבה"

שני נגדים מפיקוד צפון נעצרו בסוף השבוע האחרון, בחשד שמעלו בכספי צבא על מנת לרכוש מוצרי אלקטרוניקה לתועלתם האישית. החקירה נפתחה כאשר המשטרה הצבאית החוקרת קיבלה מידע ראשוני על כך ששני נגדים, שניהלו כספים המיועדים לרכש פריטים מהתחום המבצעי, השתמשו בהם כדי לרכוש מוצרי אלקטרוניקה מסוגים שונים - אותם מכרו לאזרחים תמורת רווח אישי, העבירו כמתנות לקצינים בכירים או לקחו לבתיהם לשימוש אישי.

גורם צבאי המעורה בפרטי החקירה, סיפר כי השניים חשודים בין היתר ברכישת מצלמות יקרות, שלכאורה נועדו לשמש לצילום פעילות עוינת לאורך הגבולות. כמו כן, חשודים השניים ברכישת מחשבים ניידים מתוחכמים, צ'קלקות שניתנו ללא צורך מבצעי והיתר נדרש, ומערכות מוסיקה לבית ולרכב. באחד המקרים, על פי החשד, רכש נגד עבור מכוניתו מערכת שמע בעלות של למעלה מ-10,000 שקלים.

מתיחות בגבול הצפון- צילומים ממשגב עם הצופים על הכפר הלבנוני מעבר לגבול- אוגוסט 2010. משה אסרף, ג'יליס
המצלמות נועדו לכאורה לשמש לצילום פעילות עוינת לאורך הגבולות. גבול לבנון/ג'יליס, משה אסרף

גורם צבאי נוסף הסביר כי מאחר והרכוש לא מקבל מספר קטלוגי ואינו מסומן באות 'צ' כמקובל ברכוש צבאי, קשה מאוד לעקוב אחר אותן הרכישות ועבור מי הן מיועדות. במשטרה הצבאית נבדק החשד כי חלק מהמפקדים קיבלו את הציוד האלקטרוני תמורת דמי שתיקה, שנועדו להבטיח כי דבר המעילה לא ייוודע למפקדים בכירים יותר בפיקוד.

"לחיזבאללה יש מצלמות מתקדמות ויקרות שמצלמות את פעילות צה"ל על גדר הגבול, בזמן שבחלק מהמקרים אנחנו צריכים להסתפק במצלמות ישנות בגלל בעיות תקציב", אמר גורם צבאי בפיקוד, "כשאתה מגלה לאן הלך הכסף זה מעורר לא רק כעס אלא גם אכזבה, מאחר שהכסף שהיה מיועד לפעילות מבצעית נטו לא הגיע".

אלוף פיקוד צפון, יאיר גולן, עודכן בפרטי הפרשה. מדובר צה"ל נמסר כי "שני נגדים נעצרו לאחר חקירה סמויה שניהלה המשטרה הצבאית בחשד למעילה. הנושא נמצא בחקירה, ובסיומה יועברו ממצאיה לחו"ד ועיון הפרקליטות הצבאית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully