וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: שני נגדים בצה"ל צרכו קוקאין

יהושע בריינר

17.12.2008 / 11:34

מבוכה בצה"ל: בעקבות בדיקת שתן בבסיס צה"ל בדרום, נעצרו שני אנשי קבע בחשד לשימוש בסם. מעצרם הוארך ביומיים

שני אנשי קבע מבסיס בדרום הארץ נעצרו השבוע בחשד לשימוש בקוקאין. השניים, נגדים בדרגת רס"ל, נתפסו במהלך פשיטה של המשטרה הצבאית החוקרת על בסיס הכשרה בדרום, במסגרת שבוע המאבק של צה"ל בסמים ובאלכוהול. בית הדין הצבאי של של מפקדת זרוע היבשה האריך אתמול את מעצרם של השניים עד יום חמישי.

המקרה החמור נחשף כאשר השניים נדרשו, יחד עם יתר חיילי הבסיס למסור דגימות שתן. בבדיקה התגלו שרידי סם מסוג קוקאין אצל אחד החיילים. חברו, המתגורר עימו באותו חדר בבסיס, הודה בשימוש בסם, למרות כי בדיקות השתן שלו נמצאו נקיות. שני אנשי הקבע טענו כי השתמשו בסם מחוץ לבסיס.

אחד מאנשי הקבע, המשמש כנגד תחזוקה, טען כי שהה במועדון בבאר שבע ביום שישי האחרון, כאשר בהמשך הערב נטל סיגריה מחברו ושאף ממנה מבלי שידע כי הכילה סם מסוג קריסטל. חברו לעומת זאת טוען כי את באותו ערב נטל את הסם במועדון בתל אביב, אולם כאמור, על אף שהודה לא נמצאו בדגימת השתן שלו שרידים של קוקאין. חיילים בבסיס אומרים כי מדובר בשני נגדים מצטיינים וכי הופתעו ממעצרם. התובעת הצבאית דרשה להשאיר אותם במעצר לעוד 6 ימים על מנת להמשיך את חקירתה, אולם השופטת לא נענתה לבקשה והאריכה את מעצרם ביומיים בלבד.

"מרשי הוא נגד מצטיין אשר עברו ללא רבב", אומר לוואלה! חדשות עו"ד יניב שגב המייצג את אחד הנגדים, "הוא לא ידע כי המדובר בסיגריה הכוללת סם והדבר נודע לו רק בדיעבד. הוא מכחיש מכל וכל כי ידע שבמסיבה יהיו סמים ואילו היה יודע לא היה מגיע אליה. באשר להארכת המעצר, למעשה השופטת קיבלה את עיקר טענותינו בכך שהאריכה את מעצרו רק ביומיים ולא בתקופה הארוכה כפי שביקשה הפרקליטות".

עו"ד פליקס פרטוק, המייצג את הנגד שהודה בשימוש אולם יצא נקי בדגימת השתן אמר כי "מדובר במקרה קלאסי של חשוד שמודה בעבירה ונמצא נקי בראיות המשטרה. לו היה מקבל ייעוץ בטרם החלה החקירה, אפילו מנוטל דגימת השתן בעצמו המחוייב לכך, לא היה מפליל עצמו ומוצא עצמו בסיטואציה לא נוחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully