וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כופפו את השיטה: אלפי סינים מנעו הקמת צינור מזהם

אלפים במחוז קידונג יצאו לרחובות נגד הקמת צינור מזהם באזורם. הם התפרעו, הרסו משרדי ממשלה, הפכו מכוניות, היכו שוטרים - ודווקא תחת הקומוניזם, הצליחו לבטל רוע הגזירה

אזרחי סין לא מורגלים ביכולתם להשפיע על מדיניות השלטון הקומוניסטי במדינה, אך אתמול (שבת) כשיצאו אלפים לרחובות במחאה על התוכנית להקים צינור שיזהם את הסביבה - הם קראו תיגר על החלטת הרשויות, במאבק שהיה נגוע אמנם באלימות, אך בסיומו יכלו המפגינים לרשום לעצמם ניצחון.

מפגינים בסין נגד החלטה להקים צינור מזהם. רויטרס
ניצחון שני תוך חודש למחאה הסינית/רויטרס

תושבי מחוז קידונג, צפונית לשנגחאי, הפכו מכוניות, התפרעו ורגמו באבנים משרדים ממשלתיים וגם מאות השוטרים שהיו אמונים על שמירת הסדר, לא מנעו את ההרס שזרעו במחאה על הפרויקט. "רוב המפגינים היו רגועים", אמר לרשת CNN וואן, שביקש להימנע מחשיפת שמו הפרטי. "מעטים התעמתו עם המשטרה ולא היו מקרים של פציעות קשות", הסביר. עם זאת, דווח כי שני שוטרים הוכו בידי המפגינים, שגררו אותם על הרצפה כשהם שותתי דם.

תושבי קידונג התרעמו על תוכנית שבסופה יוקם צינור שיוביל 150 אלף טונות של מי ביוב ופסולת תעשייתית מהעיר ננטונג לים הסמוך, מה שיביא לפגיעה אנושה באספקת המים המקומית ובענף הדיג באזור כולו. התקשורת הממלכתית בסין דיווחה כי הרשויות המקומיות ביקשו מהתושבים שלא לצאת לרחובות במחאה על ההחלטה, ובהמשך צונזרו תמונות והודעות על הנעשה בהפגנה, שהועלו לרשת.

מפגינים בסין נגד החלטה להקים צינור מזהם. רויטרס
הכאת שוטרים הייתה חלק מהוונדליזם וההרס שזרעו המפגינים/רויטרס

ראש העיר ננטונג, ג'אנג גואוהואה, הודיע בתגובה להפגנה האלימה כי עירו נסוגה מהתוכנית להקמת הצינור, ונראה כי ההפגנה בקידונג היא הדוגמה העדכנית ביותר למחאה החדשה בסין, שרשמה לעצמה ניצחון נוסף בפעם השנייה בתוך חודש ימים. בין אם זה הנושא הסביבתי או מצוקת מחירי הדיור, תושבי סין מביעים את מורת רוחם על החלטות השלטון מבלי לחשוש, ואף רושמים הצלחות.

  • עוד באותו נושא:
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully