וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: האם מובארק יקבל חנינה בשל גילו המתקדם?

ניר יהב

29.7.2012 / 12:52

על פי דיווח בעיתון "אל-גומהוריה", שטרם אומת, מובארק עומד בקריטריונים לחנינה הנשקלת במדינה, לאסירים מעל גיל 60 הסובלים ממחלות, כמו גם בכירים נוספים במשטרו

האם מובארק עומד להשתחרר מהכלא? העיתון המצרי "אל-גומהוריה" דיווח הבוקר (ראשון) כי השלטונות במצרים שוקלים להעניק חנינה לכל האסירים מעל גיל 60 אשר סובלים ממחלות כרוניות או ממחלות הקשורות לז?קנה. על פי הדיווח, שאין לו אישור מכל מקור אחר, אחד האסירים העונה לאותם קריטריונים הוא הנשיא לשעבר, חוסני מובארק בן ה-84, הסובל מבריאות רופפת. עם זאת, בניו – עלא וגמאל – אינם עונים על הקריטריונים ולכן הם צפויים להישאר בכלא.

לפי הדיווחים, בבתי הכלא ברחבי מצרים מתכוונים לצמצם את מספר האסירים על ידי שחרור המבוגרים והחולים. עוד דווח כי החנינה הכללית טעונה אישור של ועדה רפואית מיוחדת שתבדוק את מצבו הבריאותי של כל אסיר בנפרד. אם הדיווח נכון, בנוסף למובארק צפויים להשתחרר כמה מראשי משטרו לשעבר הנמצאים במאסר: שר ההסברה לשעבר, ספואת שריף, ראש לשכתו של מובארק, זכריא עזמי, וראש הממשלה לשעבר, אחמד נזיף.

מתן גזר דינו של נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק. קהיר, יוני 2012. רויטרס
האם בריאותו הרופפת תשיג לו חנינה? מובארק/רויטרס

לפני כשבועיים, הושב מובארק מבית החולים הצבאי "אל-מועאדי" בקהיר אל כלא "טורה", שם הוא מרצה עונש מאסר עולם בגין מעורבות בהרג מפגינים. זאת, לאחר שחברי ועדה רפואית שבחנה את מצבו הבריאותי קבעה פה אחד כי חל שיפור במצבו, והוא יכול לשוב לכלא.

באחרונה דווח כי מובארק דחה הצעה של עורך דינו ורעייתו לבקש חנינה מהנשיא הטרי, מוחמד מורסי. לפי אחד ממקורביו של מובארק, הנשיא לשעבר זעם כששמע את ההצעה וצעק: "אני אחד מגיבורי מלחמת אוקטובר (מלחמת יום הכיפורים – נ.י)! לא ייתכן שאבקש חנינה מהאחים המוסלמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully