וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח במצרים: מובארק התמוטט כששמע על מות סלימאן

ניר יהב

19.7.2012 / 22:02

הנשיא לשעבר שמצבו הבריאותי אינו יציב מאז הפלתו מהשלטון - חטף התמוטטות עצבים לאחר הבשורה על מות חברו הקרוב. "הוא מלמל מילים לא ברורות, פרץ בבכי ואיבד את ההכרה"

נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק, חטף התמוטטות עצבים ואיבד את הכרתו לאחר שראה הבוקר (חמישי) את הדיווחים בתקשורת המצרית כי סגנו לשעבר, עומאר סלימאן, מת בארצות הברית. האתר המצרי "אל-יום א-סאבע" דיווח כי מובארק נכנס להלם ולא האמין לידיעה כי סלימאן, ששימש במשך עשרות שנים יד-ימינו וחברו של מובארק, מת. "הוא מלמל מילים לא ברורות ופרץ בבכי במשך חצי שעה. לאחר מכן הוא איבד את הכרתו ומצבו הנפשי הידרדר", נכתב.

על פי הדיווח, הצוות הרפואי המטפל במובארק, ובראשו מנהל בית החולים בכלא "טורה" שבו מאושפז הנשיא לשעבר, מיהרו וניסו להרגיע את מובארק בן ה-84 "אולם מצבו הנפשי רק הידרדר, והוא סרב לדבר עם הרופאים". עוד דווח כי מובארק ביקש מרופאיו לצאת מחדרו בבית החולים ושב לבכות בקול רם. "הרופאים נאלצו להזריק למובארק זריקות הרגעה וחומרי הרדמה", נמסר עוד.

האחים המוסלמים: "לא מחוייבים" להשתתף בהלוויה

היום לפנות בוקר הלך לעולמו עומאר סלימאן, 76, מי ששימש במשך עשרות שנים ראש המודיעין המצרי ולתקופה קצרה אף כסגנו של מובארק. לפי הדיווחים, סלימאן סבל מבעיות בריאותיות בלבו בחודשים האחרונים אולם בימים האחרונים חלה הידרדרות משמעותית במצבו והוא מת בבית חולים בקליבלנד. גופתו צפויה להגיע הערב למצרים, ומחר תיערך לו הלוויה צבאית בהשתתפות ראש המועצה הצבאית העליונה, הגנרל מוחמד חוסיין טנטאווי.

סלימאן, שהתכוון להתמודד בבחירות לנשיאות מצרים אך נפסל ביחד עם תשעה מועמדים אחרים, שהה בשבועות האחרונים בדובאי. בראיונות שהעניק לכלי תקשורת מצרים טרם עזיבתו את המדינה הזהיר מפני אפשרות שמצרים תהפוך למדינת הלכה אם מועמד מטעם האחים המוסלמים ינצח בבחירות – כפי שאכן קרה. סגן מנהיג האחים המוסלמים, רשאד ביומי, אמר הערב כי תנועתו תתכנס ותחליט אם להשתתף בהלוויתו של סלימאן. "אנו לא מחוייבים לכך", הבהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully