וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומכי עומאר סלימאן: ארה"ב אחראית למותו

ניר יהב

19.7.2012 / 14:56

תומכיו של סגן הנשיא המצרי לשעבר, שייקבר מחר בקהיר, מאמינים כי האמריקנים חיסלו אותו מחשש שיתפוס את השלטון. "הוא ידע סודות מפתיעים על אישים בעולם", הסביר מקורבו

רויטרס

(בסרטון: עומאר סלימאן מודיע על התפטרות מובארק, פברואר 2011)

לאחר המוות המפתיע – הגיע זמנן של תיאוריות הקונספירציה: כמה מתומכיו של סגן נשיא מצרים לשעבר, עומאר סלימאן, שמת לפנות בוקר בבית חולים בקליבלנד שבארצות הברית, האשימו היום (חמישי) את המשטר האמריקאי בחיסולו. תומכיו התראיינו בכלי תקשורת שונים וטענו כי סלימאן לא מת מוות טבעי. "ארצות הברית עומדת מאחורי מותו מחשש שיתפוס את השלטון בשנים הקרובות", הסבירו.

אחד ממקורביו של סלימאן אמר כי הוחלט "להיפטר ממנו", משום שרבים בעולם חששו מכך שיחשוף סודות מפתיעים "שמעורבים בהם אישים בכירים, מדינות ומוסדות ביטחוניים ופוליטיים". חסן רנדור, המתאם לשעבר של קמפיין הבחירות של סלימאן לנשיאות, מסר כי בתגובה ל"חיסול", הוא וחבריו יקיימו היום הפגנה מול בניין השגרירות האמריקאית בדרישה לגרש את השגרירה מקהיר.

תומכי עומאר סלימאן מפגינים ומניפים את תמונותיו, בדרישה שישנה את דעתו ויתמודד בבחירות לנשיאות מצרים, קהיר, 6 באפריל 2012. רויטרס
תומכיו של סלימאן בקהיר/רויטרס

סלימאן, 76, מת לפנות בוקר בבית חולים בקליבלנד לאחר שבימים האחרונים חלה הידרדרות במצבו הבריאותי. עד כה לא דווח רשמית ממה מת סלימאן, אולם גורם המקורב לו סיפר לאתר "אל-יום א-סאבע" כי סלימאן סבל באחרונה מבעיות בשסתום הלב. "לאור זאת הוא נסע לקבל טיפול בגרמניה. לאחר מכן הוא שב לקהיר ומשם הוא טס לאבו דאבי ואז לארצות הברית", הוסיף. לדבריו, בימים האחרונים חש סלימאן כאבים עזים בלבו ולפיכך הוא הועבר לבית החולים בקליבלנד, שם הוא מת.

סוכנות הידיעות הרשמית במצרים דיווחה כי בחודשים האחרונים לקה סלימאן במחלת ריאות שגרמה בנוסף בעיות בלבו. בשלושת השבועות האחרונים חלה הידרדרות משמעותית במצבו. סלימאן, שגופתו תוטס היום למצרים, יובא למנוחות ביום שישי – ככל הנראה בהלוויה צבאית בקהיר. ראש המועצה הצבאית העליונה, הגנרל מוחמד חוסיין טנטאווי, שעבד עם סלימאן במשך עשרות שנים תחת שלטונו של הנשיא המודח, חוסני מובארק, צפוי להשתתף בהלוויה.

שר הביטחון לשעבר, ח"כ בנימין בן אליעזר, ספד היום לסלימאן, ואמר כי הוא חש "צער עמוק" על מותו. לדברי בן אליעזר, סלימאן היה "פטריוט מצרי וערבי, מנהיג חשוב שתרם רבות לביטחונה ולחוסנה של מצרים, ובפעילותו הרבה, באישיותו ואמינותו תרם תרומה משמעותית ליציבות במזרח התיכון". כמו כן, ציין בן אליעזר את תרומתו של סלימאן לשמירה על הסכם השלום בין ישראל למצרים, "אותו ראה כאינטרס מצרי אסטרטגי חשוב". לסיום צייון בן אליעזר כי, "בנימה אישית אוסיף: אתגעגע אליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully