וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: "מקווה שלא יהיה צורך בעוד גל גזירות"

שר האוצר יובל שטייניץ עומד מאחורי העלאת המע"מ ואומר כי אם הצעד לא יבוצע עכשיו - "נשלם מאוד ביוקר בהמשך". לדבריו מדובר בצעד מדוד והוא יתן פתרון הולם לגירעון

בצל הצעדים שיובאו לאישור הממשלה להגדלת הכנסות המדינה, בהם העלאת המע"מ מתחילת חודש אוגוסט, אמר הבוקר (ראשון) שר האוצר, יובל שטייניץ, כי ישראל פועלת נכון. "אני כשר אוצר אעשה הכל, קודם כל כדי לשמור על כלכלת ישראל", אמר שטייניץ בראיון לגלי צה"ל. לדבריו, הרוב המכריע של המלצות ועדת טרכטנברג יושמו.

"אחוז אחד של מע"מ זה מאוד מדוד. יש קצת הגזמה בצורה שבה זה מוצג", אמר שטייניץ. "המע"מ הממוצע בישראל עדיין נמוך מהממוצע במדינות ה-OECD. רק מי שמרוויח 30 אלף שקלים ומעלה – זה מתחיל להגיע למאות שקלים". לדבריו, מע"מ דיפרנציאלי, בניגוד למע"מ אחיד על כלל המוצרים, הוא "רעה חולה".

מסיבת עיתונאים של שר האוצר בעקבות המתמחים, אוקטובר 2011. מגד גוזני
"יש קצת הגזמה בצורה שבה העלאת המע"מ מוצגת". שטייניץ/מגד גוזני

"לפני שלוש שנים רציתי להטיל מס על פירות וירקות, אבל לא הייתה תמיכה. אנחנו נאבקים פה כדי להימנע מאבטלת המונים ומניעת קטסטרופה כמו ביוון", הוסיף. "כשיוון קורסת מזרימים לה מיליוני דולרים כי היא חלק מגוש האירו. אבל אם הכלכלה שלנו תקרוס איש לא יבוא לעזרנו כי אנחנו לא חלק מגוש האירו, ולכן אנחנו פועלים נכון".

שטייניץ הביע תקווה כי לא יהיה צורך בגזירות נוספות לציבור. "אני מקווה שלא יהיה צורך בעוד גל. הצעד הכלכלי הזה אמור לתת פתרון הולם לגירעון", אמר. "אם לא נעשה זאת עכשיו - נצטרך לשלם על זה מאוד ביוקר בהמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully