וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "מברך על הרחבת התקצוב מארה"ב לכיפת ברזל"

שר הביטחון הגיב לחתימת הנשיא אובמה על חוק המרחיב את שיתוף הפעולה הביטחוני עם ישראל ועל תוספת של 70 מיליון דולר לכיפת ברזל. "ביטוי נוסף לתמיכה העקבית של הממשל"

שר הביטחון, אהוד ברק, בירך הבוקר (שבת) על חתימת נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, על החוק להרחבת שיתוף הפעולה הביטחוני בין ארצו לבין ישראל, ועל החלטתו להקצות 70 מיליון דולרים נוספים לפרויקט "כיפת ברזל". "החוק החדש, בתוספת 70 מיליון הדולרים לפרויקט כיפת ברזל, הם ביטוי נוסף לתמיכה העקבית של ממשל אובמה וכן של הקונגרס בביטחונה של מדינת ישראל", אמר ברק. "אנחנו מודים ומברכים על כך".

בטקס החתימה על החוק, הדגיש הנשיא אובמה מחדש את "מחויבותו הבלתי מעורערת" לביטחון ישראל. "הצבתי בראש סדר העדיפויות של הממשל שלי להעמיק את שיתוף הפעולה עם ישראל במגוון רחב של סוגיות ביטחוניות", אמר אובמה בטקס שהתקיים בחדר הסגלגל בבית הלבן.

קמפיין רומני: "מחויבות אובמה כלפי ישראל מוטלת בספק"

הקונגרס העביר את החוק בשבוע שעבר, עם תמיכה נרחבת, הן מצד הנציגים הרפובליקנים והן מצד הדמוקרטים, אולם הנשיא המתין עד ליום שישי על מנת לתת את חתימתו, תזמון שעורר טענות בדבר ניסיון של אובמה להוביל מהלך פוליטי בניסיון לחזר אחר המצביעים היהודים ערב ביקורו של יריבו הרפובליקני, מיט רומני, בישראל. עם זאת, הבית הלבן הכחיש כי מדובר במהלך מתוכנן לשנת הבחירות. דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, הסביר כי הדחייה נבעה מתקלה בלוח הזמנים, "אולם אני מבין את צירוף המקרים".

דוברת הקמפיין של רומני, אמנדה הננברג, אמרה כי הוא "שמח" לראות את הגברת שיתוף הפעולה הביטחוני עם ישראל. "למרבה הצער, חוק זה אינו משנה דבר בנוגע לחמקנות של הבית הלבן או לשאלה אם הנשיא אובמה מכיר בירושלים כבירת ישראל, המטילה ספק במחויבותו של הנשיא כלפי בעלת הברית הקרובה ביותר שלנו באזור", אמרה הננברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully