וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנטגון יבקש תקציב נוסף למימון סוללות כיפת ברזל

28.3.2012 / 0:04

כעת מוצבות שלוש סוללות מבצעיות וצה"ל הבהיר באחרונה כי על מנת להגן על ישראל נדרשות לפחות תריסר. אהוד ברק בירך: "ביטוי לעומק היחסים הביטחוניים בין ארה"ב לישראל"

משרד ההגנה האמריקאי החליט לבקש מהקונגרס להעביר סיוע כספי לרכישת סוללות כיפות ברזל נוספות. כעת מוצבות שלוש סוללות וסוללה רביעית צפויה להיכנס בקרוב לפעילות מבצעית. בצה"ל הבהירו לאחרונה שכדי להגן על מדינת ישראל באופן סביר נדרשות לפחות שתיים עשרה סוללות.

מזכיר ההגנה של ארצות הברית, ליאון פנטה, הודיע הערב (שלישי) כי משרד ההגנה האמריקאי יעביר בקשה לקונגרס לממן עבור ישראל סוללות כיפות ברזל נוספות. זאת מעבר לסיוע הביטחוני שמעניק הממשל האמריקאי מדי שנה ולאור הצלחתן של מערכות כיפות ברזל בהגנה על תושבי ישראל.

שר הביטחון אהוד ברק אמר בעקבות ההודעה כי "ההחלטה האמריקאית היא ביטוי נוסף לעומק היחסים הביטחוניים בין ארצות הברית לישראל, והן תעודת כבוד לתעשיות הביטחוניות הישראליות שפיתחו את כיפת ברזל ושוקדות על פיתוח מערכת היירוט הרב שכבתית". הוא בירך את הממשל האמריקאי על "הסיוע לחיזוק ביטחונה של ישראל".

לדברי גורם בכיר בלשכת שר הביטחון, "ההחלטה האמריקאית היא תוצאה של מגעים שנמשכו על פני זמן בין משרד הביטחון לפנטגון והפרטים על גובה הסיוע יסוכמו בעתיד הקרוב. כיפת ברזל הביא לשינוי אסטרטגי באזור והאמריקאים ערים לכך".

סוללת כיפת ברזל, מרץ 2012. חברת רפאל, ספק 500
"כיפת ברזל הביא לשינוי אסטרטגי באזור והאמריקאים ערים לכך". סוללת כיפת ברזל/ספק 500, חברת רפאל

עד כה ייצרה חברת "רפאל" ארבע סוללות כיפות ברזל שמתוכן שלוש מבצעיות והרביעית תימסר בשבועיים הקרובים לידי חיל האוויר. שתי סוללות נוספות אמורות להימסר באמצע השנה הבאה. קצינים בכירים בצה"ל טענו באחרונה כי על פי התוכנית המבצעית יש לספק לצה"ל לפחות שתיים עשרה סוללות כיפת ברזל כדי להגן באופן סביר על מדינת ישראל. החשש בצה"ל כי במהלך מלחמה רב חזיתית במהלכה עשויים לשגר במקביל רקטות מלבנון ומעזה יהיה קושי להחליט היכן להציב את המערכות.

סוללות כיפות הברזל גרפו הצלחה של למעלה מ-75% ביירוט הרקטות הקצרות טווח בסבב ההסלמה האחרון. על רקע ההצלחה השתכנעו האמריקאים להשקיע ברכישת סוללות נוסף שחלקן מהפיתוח מומן על ידם עוד בתחילת הפרויקט.

בתוך כך, תציג השבוע חברת רפאל את מערכת כיפת ברזל בתערוכה היבשתית שתיפתח בהודו. לדברי גורמים במשרד הביטחון המערכת מעוררת סקרנות רבה ברחבי העולם. בתחומי היבשה תוצג גם מערכת ההגנה האקטיבית "מעיל רוח" - המערכת המבצעית היחידה מסוגה בעולם להגנה מפני טילים נגד טנקים הנמצאת בשימוש מבצעי על גבי טנקי המרכבה סימן 4.

עוד באותו נושא
זה רק תרגיל, בינתיים: כיפת ברזל תיפרס בגוש דן
"בשל תקלה בכיפת ברזל - נפלה הרקטה בשטח בנוי"
צפו בכיפת ברזל מיירטת רקטה - מהשיגור עד הפגיעה

עדכון ראשון 22:10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully