וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בשל תקלה בכיפת ברזל - נפלה הרקטה בשטח בנוי"

13.3.2012 / 0:05

"ישנו אחוז מסוים שלא הצלחנו ליירט, וזה אחד מהמקרים", אמר קצין בכיר בחיל האוויר. "חוליות השיגור בעזה משתכללות בכל העת, אך בעזרת מודיעין מדויק פגענו ב-33 מהן"

קצין בכיר בחיל האוויר אמר אמש (שני) כי מאז החל הסבב האלים בעקבות חיסולו של זוהיר קייסי, החלו גורמי מודיעין באיסוף מידע על מטרות ועדות ההתנגדות והג'יהאד האיסלמי, תוך הפעלת שלושה מוקדי הגנה באמצעות סוללות כיפת ברזל. לדברי הקצין, עולה כי ארגוני הטרור שיגרו עד כה למעלה מ-220 רקטות אשר שליש מהן הגיעו לאזורים מאוכלסים בשטח מדינת ישראל.

במערכת הביטחון הביעו סיפוק רב מהצלחתה של מערכת כיפת ברזל, ולדברי הקצין הבכיר "הסוללה הרביעית של כיפת ברזל תחל בפעילות מבצעית בעוד כשבועיים, ותוצב במקום שנמצא לנכון לאחר הערכת מצב, במידה והסבב הנוכחי יימשך". בהתייחסו לרקטה שהתפוצצה בלב אזור מגורים באשדוד, אמר הקצין הבכיר "ישנו אחוז מסויים של רקטות שאנחנו לא מצליחים ליירט, והמקרה באשדוד הוא אחד מהם".

יירוט של כיפת ברזל, מרץ 2012. רויטרס
במידה והסבב יימשך, סוללה רביעית תוצב בעוד שבועיים. פעולת יירוט של מערכת כיפת ברזל/רויטרס

אמצעי לחימה חדישים שהגיעו לידי ארגוני הטרור ברצועת עזה משנים את אופן הטיסה והפעולה של כלי הטיס של חיל האוויר, ולדברי הקצין "לאחרונה נכנס לרצועה נשק נגד מטוסים הכולל מקלעים וטילי כתף, ואנחנו פועלים בהתאם". "חוליות שיגור הרקטות בעזה משתכללות כל העת, זמן השיגור הולך ומתקצר והם עושים שימוש בהפעלה מרחוק, אך בעזרת איסוף מודיעין מדויק - פגענו ב-33 חוליות בסבב הנוכחי".

"לא נוקטים באמצעי חיסכון"

בשיחה עם וואלה! חדשות אישר הקצין כי אמש שוגר טיל מיירט לעבר רקטת גראד, אשר בשל תקלה טכנית לא פגע בייעדו, נפל על הקרקע ולא התפוצץ. לדבריו, הדבר נובע מתקלה שאירעה באחד מרכיבי הטיל, אך מסיבה זו ממש מעמיד המערך הטכנולוגי של חיל האוויר תמיכה במערכת המכ"ם וניהול היירוט בכל שעות היממה.

בהתייחסו בטענות לפיהן מחירו היקר של טיל התמיר עלול לפגוע בשיקולים ביטחוניים, אמר הקצין כי "תעשיות הביטחון מייצרות ברציפות את טילי התמיר ואין מחסור במלאי. לא רק שאנו לא נוקטים בשום אמצעי חיסכון - ההיפך הוא הנכון, אנו פועלים במתירנות ובהתאם לצורך".

עוד בנושא
הירי לעבר הדרום נמשך; שני פעילי ג'יהאד חוסלו בעזה
רקטה פגעה במבנים באזור גדרה; פגיעה גם ברחוב באשדוד

עדכון ראשון: 22:21

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully